למרות מבצע החיסונים המוצלח במדינת ישראל, עדיין ישנם מספר מקרים בהם ישנו צורך לביצוע בדיקות קורונה. אחד המצבים בהם ישנו צורך בביצוע הבדיקה הוא בנוסעים הנכנסים לישראל דרך נתב"ג, שכן על פי ההקלות החדשות, אזרחים ישראלים יכולים להיכנס ארצה ללא ועדת חריגים ולשהות בבידוד ביתי. הם יוכלו לקצר את הבידוד הביתי במידה ויעברו שתי בדיקות קורונה שליליות. 

את בדיקת הקורונה השנייה עבור קיצור הבידוד ניתן לבצע במתחמים המופעלים על ידי פיקוד העורף והרשויות המקומיות ללא צורך בהפניה וללא קביעת תור מראש. מיקום המתחמים והמועדים עלול להשתנות ועל כן תוכלו להיעזר במפת הבדיקות טרם ההגעה למתחם ולהיעזר בניווטים.

מקרה נוסף הוא בעת כניסה לאירועים, כאשר חמישה אחוזים מהמשתתפים יכולים להיכנס בכפוף לבדיקת קורונה שלילית שבוצעה במהלך 48 השעות להצגתה. כמו כן, משפחות עם ילדים מתחת לגיל 16 שרוצות לנפוש בבית מלון ומחוסנים ידרשו להציג את בדיקות הקורונה של ילדיהם בכניסה לבית המלון . 

 

מתחמי הבדיקות, מיקומם ושעות הפתיחה מתעדכנים כל העת במפת מתחמי הבדיקות גם באתר פיקוד העורף

כאמור, חלק ממתחמי בדיקות של פיקוד העורף פועלים במתכונת "היבדק וסע" (דרייב אין) וניתן להגיע אליהם עם רכב לביצוע הבדיקה (על הרכב להיות עם חלונות סגורים), ולחלק מהמתחמים יש להגיע באופן רגלי. מי שמבצע את הבדיקה ונדרש לבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, כניסה לישראל או תסמינים, צריך לבצע את הבדיקה רק במתחמי "היבדק וסע".

מי שטרם מלאו להם 18, יכולים לבצע את הבדיקה במתחמי הבדיקות הפתוחים לקהל הרחב, אך ורק בליווי הורה או אפוטרופוס, עם תעודת זהות וספח שבו מופיע פרטי הקטין. אם אין אפשרות להגיע עם ההורה או האפוטרופוס, יש להציג מסמך הסכמה  של ההורה לביצוע הבדיקה של הקטין, כולל פרטי ההורה והקטין – שם מלא, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון נייד וחתימה ולצרף צילום של תעודת הזהות של ההורה ושל הספח, עם פרטי הקטין הנבדק.

חיילי צה"ל ואנשי הקבע מבצעים כיום בדיקות רק במתחמי פיקוד העורף. התוצאות מתקבלות בהודעה שנשלחת לטלפון הנייד ובמרפאת היחידה.