לאחר שנחשף במעריב כי מבצע חיסון נגד קורונה של מרותקי הבית מאוכלוסיית הסיכון תקוע, בשל התעקשות של משרד הבריאות שלא "לבזבז" מנות חיסון. משרד הבריאות הודיעו היום (שלישי) כי הוחלט לפתוח מתווה של חיסון מרותקי בית בביתם.

מבצע החיסונים למרותקי בית יחל באופן רשמי בשבוע הבא, כאשר כבר השבוע צפוי להיערך פיילוט לכך. החיסון ייערך על ידי אחיות קופות החולים בשילוב מד"א, וכן יתבצע במזרק בודד, על פי פיתוח ייחודי של אגף הרוקחות במשרד הבריאות אל מול עם חברת פייזר.

בישראל ישנם כ 105,000 מרותקי בית. עד כה למעלה מ 77,000 (כ 75%) חוסנו בדרכים שונות, בעיקר באמצעות הבאתם באמבולנס למרפאת חיסונים.

שר הבריאות אדלשטיין מסר: "לא נותיר איש מאחור. כפי שהתחייבנו מההתחלה - אין אזרח בישראל שירצה להתחסן ולא יוכל. אני שמח שנמצא הפתרון גם למרותקי הבית שאין ביכולתם להתנייד למרפאת החיסונים, גם כאשר הם מקבלים סיוע לכך. אני מודה לקופות החולים על המאמצים העילאיים שהם עושים כדי שאיש לא יישאר מאחור".

פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות: "במסגרת מבצע החיסונים היה ברור כי מרותקי הבית הם אוכלוסייה מיוחדת, מרביתם בגילאים מבוגרים, בעלי מחלות קשות. בעזרת קופות החולים ובעבודה הראויה להערכה הקופות הגיעו לבתים וניידו את מרותקי הבית למרכזי חיסון וכך חוסנו מעל 70% ממרותקי הבית. חלקם אינם יכולים לעזוב את בתיהם ולהגיע להתחסן במרפאות ובמרכזי החיסונים, לכן פותחה עבורם שיטה ואמבולנסים של מד"א יגיעו לבתים ביחד עם אחיות קופות החולים וכך נוכל לחסן את שאר מרותקי הבית ולחסן למעלה מ-95% מבני ה-50 ומעלה".