מחקרים שבדקו את השפעות החיסון מפני קורונה על נשים הרות העלו עד כה תוצאות חיוביות, כאשר יעילות החיסון עומדת בשלב זה על 97%. ד"ר ארנון שחר, איש המנהל הרפואי למאבק בקורונה של קופת חולים מכבי, שוחח הערב (רביעי) עם ענת דוידוב ב"איפה הכסף" ב-103FM בנושא.

"אין ספק שזה נושא רגיש, וזה הגיוני שזה יהיה רגיש כי זה הדברים שאנחנו הכי חרדים אליהם – נשים בהיריון זה עצב חשוף בכל הקשור לבריאות בכלל. גם נשים חוסנו בטרימסטר הראשון, נכון שיש הבדל בהמלצות ארגון הבריאות העולמי, למשרד הבריאות הישראלי בכל הקשור להבדלה בין הטרימסטרים אבל חשוב לי להגיד – ההנחיה היא שאין מניעה לכל אורך ההיריון להתחסן, אנחנו יודעים את זה עכשיו, עשרות אלפי נשים בהיריון בעולם שחוסנו, אין מניעה רפואית", אמר ד"ר שחר.

כשנשאל האם היו תופעות והשפעות, השיב כי "לא ראינו דברים מעבר למה שראינו באוכלוסייה הכללית. ההמלצה הייתה לנשים שנמצאות בטרימסטר ראשון וחשופות לציבור, או נשים עם מחלות רקע ההמלצה הייתה להתחסן, ההמלצה לדחות את זה לטרימסטר הייתה נסיבתית, בטרימסטר הראשון יש יותר ההפלות ולא רצינו לייחס לחיסון קרדיט מיותר, מי שלא יכולה להמתין, מי שרוצה - אנחנו מאפשרים לה. בטרימסטר השני והשלישי ההמלצה היא להתחסן. ראינו גל תחלואה גדול שהדביק משמעותית גילאים יותר צעירים".

על הווריאנט הבריטי אמר ד"ר שחר: "חשבנו שהוא 50 אחוז, 70 אחוז, אולי 80 אחוז עכשיו למעלה מ-90 אחוז בגל הנוכחי, אנחנו רואים גילאים צעירים ויש יותר חולים ונשים בהיריון וגם מבחינת אחוזים השיעור שלהם היה גבוה יותר והמחלה הייתה משמעותית".

כשנשאל כמה מתוך הנשים שאתם מביאים את הנתונים לגביהם חלו לאחר החיסון, השיב: "אנחנו יודעים ששיעור החולות בקרב נשים שלא חוסנו היה גבוה משמעותית, אנחנו רוצים תרופה בטוחה ויעילה, יש לנו חיסון שהוא תרופה לכל דבר שאנחנו מצליחים להוכיח את הבטיחות שלו ורואים בכל הנתונים את היעילות, ובקרב נשים בהיריון זה עומד סביב 97 אחוזים. אפילו אפשר להתחיל להתווכח אם זה 96 או 98 אבל מדובר באחוזים מאוד מרשימים. כל הנשים בהיריון שחלו והיו מאושפזות בבית החולים בשבועות האחרונים, 62 נשים כאלה, לא היו מחוסנות!".