גם בימים אלה של יציאה מהסגר השלישי למצב הקרוב ביותר לשגרה ממשיכה מגיפת הקורונה להשפיע באופן משמעותי על חייהם והתנהלותם של בני הנוער. את ההשלכות מרגישים במרפאה לבריאות המתבגר במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, שעמוסה לעייפה. ד"ר נגה כרם, רופאת ילדים בכירה ומנהלת היחידה לרפואת מתבגרים והמרפאה לבריאות המתבגר בבית החולים, מספרת: "שנת הקורונה, שהתאפיינה בריחוק חברתי ובסגירת מסגרות החינוך והבילוי של בני הנוער, הייתה שנה קשה במיוחד עבורם. 

"אנו עדים לעלייה של 200% בפניות של הורים וצוותים חינוכיים בנוגע לבני נוער שחווים קשיים מסוגים שונים למרפאה לבריאות המתבגר על מגוון מצוקות: בדידות, חרדות, דיכאון, קשיים בתקשורת הורים־מתבגרים, קשיים חברתיים, הפרעות אכילה, עלייה חדה במשקל, יציאה מאיזון במחלות כרוניות, עלייה בתסמינים גופניים, פגיעה עצמית, התמכרות לרשתות, שימוש בחומרים ממכרים ועוד". 

שלשום פרסמנו ב"מעריב" ידיעה שבה הזהירו בכירים במערכת בריאות הנפש מפני "המגיפה החדשה" של פוסט־קורונה. מדובר בצלקות הנפשיות שהותיר ברבים מאיתנו המשבר החברתי־כלכלי של שנת המגיפה. בשל המצב שמתארת כרם החליטה אגודת ידידי בית החולים בני ציון להעניק לבני נוער טיפולים רגשיים ללא תשלום. במסגרת זו המרפאה לבריאות המתבגר יוצאת בפרויקט בשם "מתגברים על הקושי", שבו יוענקו מפגשי ייעוץ ותמיכה במטרה להקל על בני הנוער בהתמודדות עם השגרה החדשה של חייהם. 

השירות יציע טיפולים רגשיים למתבגרים הסובלים מקשיים נפשיים ומחרדות, שאין בידי הוריהם לממן טיפול פסיכולוגי פרטי. מדובר בטיפולים קצרי טווח של שישה מפגשים, שנועדו להקלה על הסימפטומים של חזרה לשגרה. ד"ר כרם מוסיפה: "במרפאה עובד צוות מקצועי ומיומן, שהחליט להתגייס לפרויקט במטרה למנוע מהנוער האובד של היום להפוך לנוער האבוד של המחר".

במקביל, החל גם מבצע התרמה למימון הפרויקט וד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, מדגיש: "תמונת המצב של הנוער האובד בשנה החולפת מעוררת דאגה. מצאנו לנכון בימים אלה לסייע למצוקות של הילדים שלנו ולהציע מענה רגשי איכותי וייחודי, ואני גאה שאגודת ידידי בית החולים התגייסה לפרויקט. "אני משוכנע שהערבות ההדדית שכה אפיינה אותנו בשנה החולפת תתבטא גם הפעם, ותאפשר לנו להעניק את הכלים הטיפוליים המיטביים כדי לעזור לאלה שהכי זקוקים לנו כעת. זה בידיים שלנו".