פרופ' רוני גמזו שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכנית ב-103FM והתייחס להחלטת בג"ץ על פתיחת השמיים: "זו החלטה נכונה. יש כרגע ישראלים שנמצאים בחו"ל ערך החזרה הביתה, פתיחת השמיים לאזרחים הוא ערך גבוה מאוד", הוא הוסיף כי "כדי שאנחנו אנשי הבריאות נפגע בערך הזה אנחנו צריכים להיות משוכנעים שיש בעיה משמעותית, אני לא חושב שאנחנו יכולים להגיד את זה בצורה ברורה וחדה".

על ההתנגדויות לפתיחת השמיים אמר גמזו כי "אנחנו רוצים להילחם במגפה, אני מבין את כל הבכירים, אבל צריך להבין שיש מחירים שקשורים בזכויות הבסיסיות של אזרח". לדבריו, "קודש הקודשים זה האפשרות והזכות של אדם לחזור לביתו ואם אתה נותן לו את האפשרות לחזור לביתו בתנאים שהוא לא מסכן אתה חייב לאפשר את זה".

גמזו הוסיף כי "תפקידו של בג"ץ להסתכל על כל הנתונים ואני חושב שזה סביר ונכון. רמת החיסון בישראל נותנת לנו אפשרות לכך, כל המסעדות והאירועים פתוחים, לא לתת לישראלים לחזור זה לא סביר".

לגבי ההאשמות כי מדובר בהחלטה פוליטית השיב: "לעיתים אנחנו צריכים לאזן את הרצון שלנו אל מול ערכים אחרים. יש אנשים מדהימים, טובים, שנלחמים כבר שנה שלמה, אני מבין אותם גם אני הייתי במקום הזה אבל צריך להבין את המחיר של אותו ישראלי". לדבריו, "אותם אנשים שמנהלים את האירוע המורכב הזה רוצים להבטיח שהכול יהיה בטוח, אבל לפעמים צריך איזונים".

כשנשאל האם הקורונה מאחורינו השיב גמזו כי "אנחנו אחרי המבנה המגפתי של המחלה הזאת, אנחנו נהיה עם קורונה בארץ ועם תחלואה. לא נחסל אותה ל-0 אבל יצרנו מצב שהחיים יכולים להמשיך במלוא היקפם, גם חינוך, גם מסחר, גם תרבות והכול כשאנחנו שולטים במגפה כעוד מחלה וצריכים כל הזמן להיזהר כי מוטציות יכולות לצוץ".

גמזו גם התייחס לאפשרות שמי שלא מתחסן ישלם על הטיפול שלו: "אני נגד זה, מי שהחליט לא להתחסן לקח החלטה על בריאותו, אנחנו לא מענישים אנשים כאלה ולא אנשים מעשנים".