מנכ"ל ביה"ח הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM ונשאל על דרישה פוטנציאלית לקבלת מנת חיסון נוספת בקיץ, והשיב: "זה לא יהיה דמיוני לדבר על זריקה נוספת". אם כי לדבריו, הפעם הדרך לכך עשויה להיות קשה יותר, בשל מחסור החיסונים באירופה.

בעניין זה הוסיף רוטשטיין כי "אני רוצה להזכיר את מה שקרה כאן בשנה שעברה באוקטובר, עמד לרשותנו הספוטניק הרוסי, משרד הבריאות שלנו לא רשם אותו וזה פוגע ביחסים שלנו. אני מקווה שהמדיניות הזאת שאולי תחזור להיות רפואית ולא פוליטית, תעזור לנו גם בעתיד אם נצטרך חיסון שלישי, ואני לא שולל שכל שנה נצטרך להתחסן בחיסון הרלוונטי נגד אותן מוטציות שיתגלו עד אז".

הוא התייחס להחלטת בג"ץ לפיה הדרישה לאישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים אינה חוקתית, ואמר: "יש לאסור את כניסת הקורונה, אבל לא את כניסת הנוסעים", והסביר: "שנה שלמה יכולנו להיערך לכך שלא נכניס את הקורונה, כן את האנשים", אך טען כי מוצא בהחלטה זו היגיון וכי "משרד הבריאות צריך להפשיל שרוולים ולצאת למלחמה בקורונה, ולא במלחמה על אלו שרוצים לבוא למדינת ישראל".

עם זאת, רוטשטיין לא חשש לומר כי מדינת ישראל יחד עם מערכת הבריאות, יכולות "לצפור צפירת הרגעה מאוד רצינית", לנוכח מבצע החיסונים והירידה בתחלואה. שכן, לדבריו, תרמו לכך שבמערכת הבריאות נושמים לרווחה.

באשר למקדם ההדבקה, הבהיר כי הוא מטעה, מאחר והוא רלוונטי רק עבור אלו שלא התחסנו, ועל כן לטענתו, "ישנה בעיה עם אוכלוסיית הילדים".

זאב רוטשטיין (צילום: פלאש 90)
זאב רוטשטיין (צילום: פלאש 90)