בג"ץ פסל אתמול את התקנה שהגבילה את כניסתם של 3,000 נוסעים ביום לנמל התעופה בן גוריון, ואף את ועדת החריגים שנדרשה לאשר את היציאה מהארץ של מי שאינם מחוסנים או מחלימים. זאת, מן הנימוק כי מדובר במגבלות שאינן חוקתיות. בעקבות ההתרחשויות, בכירי מערכת הבריאות תקפו בחריפות את ההחלטה. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס לדברים היום (חמישי) בתוכניתם של אלון גל וליאת רון ב-103FM: "מותר לפגוע בזכויות יסוד גם במגפה, אך כאן יש חלופה והיא מספיק טובה".

"עמדתי קרובה מאוד לעמדתו של פרופ' גמזו. אני סבור שבהחלט צריך לפעול פה באופן מידתי, במיוחד שיש חלופות טובות לעניין הזה", אמר גרוטו. "הנוסעים נבדקים בבדיקת קורונה לפני העלייה במטוס, בכניסה לארץ ועוד פעם, ובינתיים הם בבידוד. אי אפשר למנוע לחלוטין את כניסת המוטציה לארץ אם תיכנס, אבל בסופו של דבר ובהתחשב בכל הערכים שעומדים אחד מול השני, מותר לפגוע בזכויות יסוד גם במגפה, אך כאן יש חלופה והיא מספיק טובה. ברור לי שאני רואה בבג"ץ כפוסק העליון ולא מערער על החלטותיו גם אם הן לא מוצאות חן בעיניי". 

במענה לשאלה האם אנו בדרך למחיקת המגפה אמר הפרופ' כי "קשה מאוד להעריך, אבל אפשר לראות שהגל הנוכחי מגיע לסיום, והשאלה הגדולה היא האם תבוא מוטציה שתגבור עליו, ותוך כמה זמן זה יקרה. כפי שנראה לי כרגע, זה לא יהיה בחודש עד השלושה חודשים הקרובים. אנו צריכים להחזיק את היד על הדופק, כדי שאם יבוא גל נוסף נהיה מוכנים ונוכל לעבור אותו בצורה טובה בלי סגרים".

עוד אמר גרוטו, כי "לחיסון המהיר יש תרומה מאוד גדולה בקיצור הזמן, בלעדיו היינו עם נתוני תחלואה גבוהים. גם במקומות אחרים בלי חיסונים מתמודדים, אך בצורה פחות טובה ויותר איטית".