בתום דיונים ארוכים, שר הפנים אריה דרעי ושר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב סיכמו אתמול (חמישי) על פתיחת השמיים לאזרחים ישראלים שירצו להגיע לאומן כבר בתקופה הקרובה וכן לרגל חגיגות ראש השנה - אך למחוסנים בלבד.  בנוסף, הצדדים דיברו על האפשרות שישראל תסייע לאוקראינה בנושא החיסונים נגד קורונה.

לפי "מתווה דרעי אבקוב", שהוסכם בין השרים בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, בשלב הראשון יוקמו שני צוותים משתי המדינות. הצוות הראשון יעסוק בכניסת אזרחים משתי המדינות ומתן אפשרות לכניסה למי שיענה על ההגדרות שיקבעו, בהן חובת התחסנות לכל מי שיגיע לאוקראינה, ואילו הצוות השני יעסוק בהכנה לקליטת אלפים לאומן בימי ראש השנה.

השניים שוחחו גם על החגיגות המסורתיות של ראש השנה באומן. השר אבקוב הודיע לשר דרעי כי הרשויות האוקראיניות מוכנות לסייע להגעת התיירים הישראלים לאומן וכי לכולם יהיו מסמכים המעידים על כך שקיבלו חיסון. 

את התיאום בין שר הפנים הישראלי ושר הפנים האוקראיני הוביל רבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ. מיד לאחר הדיונים וסיכום המתווה שיגר דרעי את המתווה לשגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורנייצ'וק. 

שר הפנים דרעי: "למרות שיש עוד זמן עד לראש השנה, החלטנו לטפל בנושא כבר כעת ולסייע לרבבות ישראלים שנוסעים לאורך כל השנה לאומן ובמיוחד לציון רבי נחמן בראש השנה. אני מודה לשר הפנים אבקוב ולשגריר קורנייצ'וק. הדיונים היו ארוכים אך התוצאה תסייע לרבבות המאמינים".

שר הפנים אבקוב בירך את השר דרעי ואמר כי ארצו פתוחה לקבל את הישראלים שמגיעים לאומן כבר מאות שנים: "אני רוצה לברך את השר דרעי. הוא היה נחוש לסיים את ההליך ואני מאמין שכבר בקרוב מאוד שני הצוותים, הישראלי והאוקראיני, יגישו את המלצותיהם כדי שכבר בקרוב, בוודאי בראש השנה, הישראלים יוכלו לשוב לאומן ולהתפלל".