פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) להנחיית בג"ץ ביחס לסוגיית הנכנסים לישראל דרך נתב"ג, ואמר בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, כי "אנחנו עושים מאמצים כדי למצוא את האיזון בין כניסה חופשית ככל שניתן, כפי שהנחה בג"ץ, לבין זה שהכניסה תהיה בטוחה". לדבריו, "גם בהתנהלות בתוך השדה וגם כשיוצאים עם הבדיקות והגעה לבידוד. זה תהליך שייקח, אני מעריך שכרגע יפעלו כדי להגדיל את היכולת".

כשנשאל מדוע הוחלט להעלות את מכסת הנכנסים ב-1,000 בלבד, השיב: "אין הגדרה של מספר, יש הנחיה שלנו שצריך לנהוג בבטיחות בתוך שדה התעופה כלומר לפי הוראת התו הסגול. המשמעות של ההחלטה היא חשובה, אין מגבלה מספרית שהיא שרירותית. אני מניח שזה יעשה על ידי רשות שדות התעופה שהמספר יגדל. אני מסכים שכרגע הביקוש לא עולה על היכולת של שדה התעופה".

"אנחנו לא נותנים הוראה להגביל את הטיסות, אלא להתנהל בהתאם לתו הסגול בשדה התעופה", הוסיף אש. "בהחלט יש מגבלות של מספרים של אנשים. בסופו של דבר ההנחיה של בג"ץ לפתיחת השמיים צריכה להיות מיושמת". הפרויקטור ציין עוד כי "נבחנת האפשרות לפתוח גם את טרמינל 1, לפתוח שדה נוסף אולי ברמון".

בהתייחס לביקורת שהטיחו במערכת הבריאות בשופטי בית המשפט העליון, אמר: "לא יצאנו לא כנגד השופטים ולא במחאה חריפה, ההתבטאויות האנונימיות שנשמעו - אני לא מכיר. אנחנו מודאגים מהאפשרות שתהיה עלייה גדולה במספר האנשים שייכנסו ויצאו בעיקר ייכנסו, כאשר אין לנו את האמצעים לא להבטיח בדיקות לכולם ואת הבידוד".

אתם לא ממלאים את פסיקת בג"ץ.
"זה ממש לא כך, מבחינתנו המגבלה של המספר ירדה, אתם צריכים להבין שכך צריך להיות. אם נראה את התמונות שראינו של הצפיפות בנתב"ג מה עשינו בזה? שידביקו אחד את השני בשדה התעופה? ברור שזו סכנה".

כשהתבקש להשיב האם החלטת בג"ץ לא אחראית בעיניו, ענה אש: "אני לא יכול לשים את עצמי בנעלי בג"ץ, יש שיקולים שונים ואני מעריך ומכבד. תפקידנו בהתאם להחלטת בג"ץ לפעול לכך שהחזרה או הכניסה למדינת ישראל תהיה בטוחה, זה תפקידנו ואת זה אנחנו עושים".

נושא נוסף שאליו התייחס אש היה החשש מהחיסון של אסטרהזניקה. "כרגע זה לא נוגע לנו כי אנחנו מחסנים בפייזר ויש לנו הסכם עם מודרנה", הסביר ממונה הקורונה. "אני לא בטוח שנגיע למקום בו נצטרך לחסן גם באסטרהזניקה. בכל מקרה הרשויות באירופה אישרו את המשך הליך החיסון כך שאני לא חושב שיש סיכון מיוחד בחיסון הזה. דווח על מקרים מועטים של קרישיות יתר ואירועים בעקבות של פגיעה בלב ואיברים אחרים אבל בבדיקה שנעשתה על ידי הרשויות באירופה – הם החזירו את השימוש בחיסון. כרגע זה לא רלוונטי אלינו".

בכל מקרה ישראלים לא יחוסנו באסטרהזניקה?
"אני לא אומר את זה כי אני לא יודע מה יקרה בעתיד, כרגע אין תכנון לחיסון באסטרהזניקה בישראל. בעתיד? נצטרך לראות. אני לא פוסל את החיסון הזה".

את תמונת התחלואה סיכם באומרו כי "אנחנו נמצאים כעת בכיוון טוב, התחלואה ממשיכה לרדת, ואתמול היו רק 285 מאומתים. אני מקווה שהתהליך יימשך לליל הסדר ולכל חג הפסח. בליל הסדר עצמו – 20 אנשים בתוך מבנה, עד 50 אנשים בחוץ".