"היתה התרגשות גדולה. כבר חשבנו שלא נוכל להגיע להתחסן", סיפרה צעירה ישראלית שהייתה על "טיסת המתחסנים" מצ'כיה, שנחתה אחה"צ (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון לכמה שעות, על מנת לאפשר לנוסעים להתחסן ולשוב לאחר מכן באותו מטוס לנמל התעופה בפראג. כ-100 ישראלים, רובם סטודנטים לרפואה, היו בטיסה המיוחדת, שכמעט בוטלה. הסטודנטים שילמו כ-420 יורו לשתי טיסות הלוך ושוב בין פראג לנתב"ג – היום ובעוד שלושה שבועות לחיסון השני.

בסוף השבוע הטיסה עמדה להתבטל, לאחר שברשות שדות התעופה הודיעו, שבשל החלטת בג"ץ על פתיחת השמים, לא תהיה אפשרות למתן החיסונים בטרמינל עצמו והמתחם ימוקם בחניון. המשמעות הייתה שהסטודנטים יאלצו לאחר הליך ביקורת הדרכונים להיכנס לעשרה ימי בידוד. "לא יכולנו להסכים לבידוד, כי הדבר היה מונע מאיתנו להמשיך ברצף הלימודים", הסביר אחד מהם.

מתחם בדיקות מהירות בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
מתחם בדיקות מהירות בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בעקבות פניית "מעריב" וגורמים נוספים, הוחלט במוצאי שבת על מבצע לוגיסטי שיאפשר לצעירים הישראלים להיכנס למתחם החיסונים ומיד לאחר קבלת החיסון לשוב ללא צורך בהליך של ביקורת דרכונים לטרמינל ולמטוס שהמתין להם. "הטיסה יצאה באיחור של כשעה וחצי מפראג. הסבירו לנו שעדיין אין אישור לחניית המטוס, אבל בסופו של דבר הכל הסתדר והטיסה הייתה מאוד מרגשת", סיפרה עוד הצעירה בשיחה עם "מעריב". נציין כי מרבית הנוסעים הגיעו כדי להתחסן, אך היו גם נוסעים שהגיעו לביקור בארץ והם נדרשו להיכנס לבידוד.

"קיבלו אותנו מאוד יפה בנתב"ג. אני מצפה לקבל כבר את החיסון השני, כי מצב התחלואה בצ'כיה לא טוב והאווירה לא נעימה", סיפרה עוד הצעירה הנרגשת, שגם לא יכלה לפגוש את משפחתה. "העיקר שקיבלתי את החיסון", היא ציינה. האם הוסיפה ואמרה: "ציפינו בדריכות שהילדה תגיע. היה חשוב לנו שהיא תקבל את החיסון ואני מאושרת שבסופו של דבר המבצע הצליח".