אגף המודיעין פרסם הבוקר (שני) בדו"ח היומי שלו את נתוני התחלואה בישראל, ועדכן כי 669 אנשים אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה, כ-1.5 אחוזים מסך כל הבדיקות, כ-46,024.

בנוסף, מקדם ההדבקה (R) עומד על 0.62, ומספר החולים שמצבם מוגדר קשה הוא 548. מספר הנפטרים עומד על 6,086, וישנם כ-16,019 חולים פעילים. כמו כן, כ-5.18 מיליון אנשים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לפחות.

לפי הדו"ח, "ירידת התחלואה נמשכת, בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות בשבוע האחרון. עם זאת, התחלואה עדיין רחבה (מאות מאושפזים, מעל ל-10 אלף חולים פעילים) ולכן יש להיזהר משאננות, להמשיך לעטות מסכה כנדרש ולהקפיד על הנחיות ההתקהלות, בפרט לקראת יום הבחירות וחג הפסח המתקרב".

בר נפתח בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
בר נפתח בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, מוסיפים באמ"ן, "הסיכון מווריאנטים דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל להגבלת תפוצתם בארץ. בחודשים האחרונים נחקרו זנים החשודים כעוקפי חסינות במחלימים (הדרום אפריקאי והזן הברזילאי למשל). עדויות מדעיות העלו שזנים אלו מגבירים משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים ומוערך שככל שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, הם עלולים לאיים גם על מועילות החיסונים".

לכן, ממליצים כותבי הדו"ח כי יש "לצמצם ככל הניתן את מגוון הוריאנטים המיובאים לישראל מחו"ל ואת היקפם. בכלל זאת, זנים המצויים כבר בארץ, דוגמת הוריאנט הדרום אפריקני, שהיקפם עודו מוגבל ולפיכך ניתן עוד למנוע התפשטות משמעותית שלהם בישראל". 

עוד מסרו כי "בירדן נרשמת בימים אלו התפרצות משמעותית של הנגיף", שחווה ממוצע שבועי של 8,343 מאומתים ביממה.