מוחמד מואסי בן ה־11 מבאקה אל־גרבייה הגיע לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה שבחדרה כשהוא סובל מחום, פריחה, לחץ דם נמוך, כאבי בטן חזקים ודלקת בעיניים.

ד"ר רנטה יעקובוב, רופאה בכירה במחלקת ילדים, בדקה אותו ואבחנה כי מדובר בתסמונת פוסט־קורונה הנקראת PIMS. על מנת לאמת את אבחנתה ביקשה ד"ר יעקובוב בדיקה סרולוגית, שאיששה כי אכן מוחמד חלה בעברו בקורונה, אף שלא היה מודע לכך, וכי מדובר בתסמונת פוסט־קורונה.

ד"ר יעקובוב מספרת: "בבדיקה סרולוגית נמצאו נוגדנים שמצביעים על כך שמוחמד חלה בעברו בקורונה. בבדיקת אקו־לב נמצאה הרחבה של כלי הדם הכליליים. למזלנו, הוא הגיע לחדר המיון בזמן וקיבל טיפול מציל חיים". ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים בהלל יפה, הוסיפה: "תסמונת PIMS, המופיעה לאחר זיהום בנגיף הקורונה, היא נדירה ועלולה להיות מסוכנת, בדומה למחלת קוואסקי, שיכולה במקרים מסוימים להוביל למוות". 

נכון להיום אין נתונים מדויקים לגבי מספר החולים שסובלים מתופעת לוואי זו. עם זאת, המומחים מעריכים כי מדובר בתופעה שכיחה שצפויה לבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה, ועל כן מומלץ לציבור לשים לב עוד יותר לסימנים כמו חום, פריחה, כאבי בטן והרגשה כללית רעה. אם חשים תסמינים מסוג זה יש להגיע בהקדם לייעוץ רפואי.