שר החינוך יואב גלנט, יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז השלטון האזורי שי חגג' קראו הערב (חמישי) לפתוח מיד אחרי פסח את כל מערכת החינוך, ללמידה בקבוצות מלאות בכל היישובים ולאורך כל השבוע.

הקריאה מגיעה לאחר הירידה הדרסטית בנתוני התחלואה במדינה ובמיוחד במערכת החינוך. השלושה סיכמו כי "בכוונתם להיאבק על פתיחה מלאה ונרחבת של כל מערכת החינוך, כדי לסייע לתלמידי ישראל לצמצם פערים פדגוגיים וחברתיים ועל מנת לאפשר להוריהם חזקה מלאה לשגרת היום". 

גלנט אמר כי ״המשק פתוח במלואו, למעלה מחמישה מיליון מחוסנים בישראל - ונתוני התחלואה בירידה מתמדת. הגיעה העת להחזיר את כל התלמידות והתלמידים לבתי הספר ללמידה בקבוצות מלאות ולאורך כל ימי השבוע. צריך לעשות זאת מיד עם החזרה מחופשת הפסח. מוסדות החינוך בטוחים וערוכים לחזרה מהירה ומיטבית לשגרה מלאה״. 

ביבס הוסיף ש״זה הזמן להחזיר את מערכת החינוך לפעילות מלאה בכיתות אורגניות .התלמידים פספסו כבר שנה שלמה, והיום כשמעל 50% מאוכלוסיית המדינה מחוסנת ואנו רואים ירידה משמעותית בתחלואה, אין סיבה להשאיר את הילדים ובני הנוער בבית".

כזכור, פעילות מערכת החינוך הורחבה ביום ראשון השבוע. מספר המשתתפים בפעילות של גנים ובתי ספר בשטח פתוח עלה ל־50 לכל היותר, הקפסולות בכיתות ג' יבוטלו, ובדומה לכיתות א' וב' הקבוצה הקבועה תהיה כיתה שלמה. בהמשך לכך, בצהרונים לכיתות ג' לא ניתן לערבב כמה קבוצות. עוזרי חינוך והוראה ששימשו את כיתות ג׳ עד כה יעברו לתגבור הלימודים בכיתות ה׳־ו׳.