ממשלת פולין צו פרסמה אתמול צו המאפשר כניסת ישראלים לשטחה. על פי הצו, אזרחים ישראלים מחוסנים, או כאלה שמציגים בדיקת קורונה שלילית שהתבצעה עד 48 שעות לפני ההגעה לפולין, יוכלו להיכנס למדינה ללא בידוד. "משרד החוץ ונציגויות ישראל בעולם פועלים בחודשים האחרונים על מנת לקדם הכרה בתעודת המתחסן הישראלית ולפתוח את השמים לתיירים ישראלים", נמסר ממשרד החוץ.

כזכור, בשבועות האחרונים פורסם כי קפריסין ויוון יקבלו תיירים ישראלים לשטחן, כאשר אלה יצטרכו להציג בדיקת קורונה עדכנית או אישור המעיד כי התחסנו נגד קורונה. ההודעה מגיעה כחודש לאחר שישראל ויוון הכריזו על הסכמה עקרונית להכרה הדדית בתעודות מתחסן. במסגרת ההסכמות, תיירים משתי המדינות שמחוסנים לקורונה ויציגו תעודה רשמית על כך שהם מחוסנים, לא יחויבו לבצע בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני ההמראה. ישראלים מחוסנים שיגיעו ליוון יהיו פטורים גם מבדיקת קורונה אקראית עם הנחיתה, וכן מבידוד.

כשבועיים לפני כן, אמר שר התיירות הפולני כי ארצו מקווה לפתוח את שעריה לתיירים ב-14 במאי. לדבריו, אחרי התאריך הזה תתיר המדינה כניסה לשטחה לכל מי שחוסן נגד נגיף הקורונה, ויציג בדיקה שלילית. "עד אז נסיר את המגבלות בהדרגה אם התנאים יאפשרו זאת", אמר.