ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה הערב (ראשון) בראיון שערכה בחדשות 12 כי "כל מערכת החינוך יכולה להיות פתוחה". זאת, מכיוון ש"98% מתושבי ישראל נמצאים ביישובים ירוקים וצהובים. אחרי החג נעקוב אחרי הקפסולות והתחלואה של כיתות ג' כדי לדעת איך לפתוח בשכבות אחרות".

היא הוסיפה כי "ככל שהתחלואה תמשיך לרדת, נוכל לאפשר פתיחה של יותר מקומות, להעלות את התפוסות במקומות מוגבלים ועם כל פעימה אנחנו יכולים לאפשר ליותר להיכנס. צריך להישאר זהירים כי הילדים לא מחוסנים, הם לא יכולים להיכנס למקומות עם תו ירוק".

עם זאת, חרף האמירות האופטימיות, פרייס הבהירה כי "לא נאפשר לאנשים לחגוג את יום העצמאות, כי יש 3.5 מיליון שלא התחסנו עדיין. 2.5 מיליון ילדים וכמעט מיליון שבחרו לא להתחסן ויש פוטנציאל הדבקה גבוה. לכן כל דבר שנעשה, צריך לעשות בזהירות. לא רוצים לחזור אחורה".

פתיחת בתי הקפה והמסעדות לאחר הסרת הגבלות הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פתיחת בתי הקפה והמסעדות לאחר הסרת הגבלות הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד ציינה כי "אנחנו בוחנים את האפשרות להורדת מסכות בשטח פתוח. רוצים לראות את התוצאות, בכמה חיסונים מורידים את סכנת ההדבקה. אני מניחה שכשיהיה שינוי בהנחיות הן יהיו קודם כל על האוויר הפתוח, אך רוצים להיות זהירים ולוודא שאנחנו מתבססים על עובדות מדעיות. בשבועות הקרובים נבחן את העניין".

בסוף דבריה, לגבי חו''ל ופתיחת המעברים, אמרה: "אחד האתגרים הבולטים זה זיהוי וריאנטים מבחוץ, נכון שהם יכולים להיווצר בישראל אך זה לא קרה עד כה. כן הגיעו מחו''ל, לכן התחלואה המיובאת היא בעייתית, בעיקר בנושא של שמירה על בידוד בחזרה מחו''ל. אותנו זה מה שמדאיג. אני קוראת לכל מי שחוזר מי שנדרש בבידוד תיכנסו לבידוד".