ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר החליטה היום (שני) שלא לאשר את בקשת הממשלה להמשיך ולהסתייע באיכוני השב״כ לסיוע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה.

בעד בקשת הממשלה הצביעו חברי הכנסת אבי דיכטר, ניסים ואטורי ואוריאל בוסו. נגד בקשת הממשלה הצביעו יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, וכן חה"כ ארונה ברביבאי, מיכל קוטלר-וונש ובוגי יעלון.

ח"כ האוזר מסר: ״איכוני השב"כ תורמים היום תרומה זניחה לצמצום המגיפה. בהינתן שהיקף התחלואה ירד משמעותית ושאיכוני השב"כ מופעלים על פחות מ-15% מהחולים המאומתים, אין בהמשך האיכונים משום תרומה מהותית במאבק במגיפת הקורונה".

האוזר הוסיף וציין: "במידה והתחלואה תעלה, יכולה הממשלה בכל רגע נתון להחליט על חידוש האיכונים, והוועדה תדון בבקשה לאור השינוי בנתונים, ככל שיהיו".

כזכור, לפני כשבועיים השרים החליטו על פשרה של הארכת האיכונים אחר חולי קורונה בשבועיים, וקביעת דיון נוסף לאחר הבחירות במטרה להפסיק את השימוש בכלי. זאת, במהלך דיון המשך של ישיבה שנעצרה באמצע ולאחר דרישתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כאמור, במרכז הדיון עמד אופן הפעלת האיכונים, שלפי החלטת השרים יהיו בשימוש מצומצם יחסית - במקרים שבהם חולים דיווחו על פחות מחמישה מגעים או שלא ניתן היה ליצור עמם קשר או לערוך להם חקירה אפידמיולוגית.

עוד הוחלט כי הפעלת איכוני שב"כ תופסק באופן גורף מתחת לרף של 1,000 חולים ביום, או כשהתרומה הבלעדית של שב"כ לאיתור החולים תרד אל מתחת ל-5% במשך שלושה שבועות.