מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם הבוקר (שלישי) את דו"ח תמונת המצב היומית, ממנו עולה כי לראשונה מזה זמן רב, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.9% ומקדם ההדבקה (R) עומד על 0.53. בתוך כך, כ-356 אנשים אובחנו כחיוביים לקורונה, ומצבם של 455 חולים מוגדר קשה.

נכון לעכשיו, לפי הדו"ח, ישנם 8,335 חולים פעילים במדינה, ו-5.23 מיליון אנשים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה לפחות. כמו כן, אין אף יישוב שמוגדר אדום במדינה.

לפי אמ"ן, "סוגייה מרכזית בימים אלו היא ניהול הסיכון בישראל ביחס להגעת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. זאת, בשעה שירידת התחלואה נמשכת בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל".

עם זאת, הובהר כי "למרות הסימנים המעודדים הרבים, לא ניתן לקבוע בשלב זה שהמגפה מאחורינו ולכן יש להימנע משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בעת המשך הקלת המגבלות על המשק".

בדו"ח הוזכרו גם המוטציות הנוספות, הדרום אפריקאית, הברזילאית והניו יורקית, אשר עדויות הראו כי הם "מגבירות משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים". על כן נכתב ש"הסיכון דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".