משרד הבריאות התייחס היום (שלישי) לדיווחים על כמויות החיסונים שיש בישראל, והסבירו כי מדובר בדיווחים כוזבים. "אנחנו מבקשים להבהיר, תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי", הסבירו, "קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".

עוד נמסר מהמשרד: "בזכות החיסונים ישראל הראשונה לצאת ממשבר הקורונה. בזכות הרכש שאנחנו מבקשים לעשות ישראל תמשיך להיות המדינה המוגנת בעולם מקורונה. אין להקל ראש באחת הרכישות החשובות שמדינה יכולה לעשות בעת הזאת".

כזכור, אמש פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה שוחח עם מנכ"ל פייזר, בנושא המשבר הפוליטי בישראל, והעיכוב בהשגת התקציב לרכש החיסונים. עפ"י הדיווח, הוא ביקש מבורלא לגלות סובלנות במשא ומתן לרכישת החיסונים הנוספים. עוד דווח כי גורמים בסביבת ראש הממשלה תקפו את גנץ, וציינו כי "דחיית כינוס הממשלה לאישור רכש החיסונים - חוסר אחריות שעלול לסכל את המו"מ מול החברות".

מנכ''ל פייזר אלברט בורלא (צילום: רויטרס)
מנכ''ל פייזר אלברט בורלא (צילום: רויטרס)

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס לנושא ואמר אתמול בבוקר בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "אם אתה לא רוכש את החיסונים מוקדם ככל האפשר אתה יכול לצאת מופסד. אנחנו חייבים לסיים ולסכם את הדברים האלה כדי שנהיה עם חיסונים לשנים הקרובות. אנחנו בסיכון? בהחלט, יכול להיות שאם לא נסגור את ההסכמים עם החברות השונות ואם לא יהיה לנו את התקציב לכך ייתכן שיקדימו אותנו או שיהיו השפעות אחרות. העולם מסובך, אנחנו חייבים לאבטח את עצמנו". 

הוא הדגיש: "ישיבת הממשלה אמורה לאשר את התקציב. כדי להתחייב מול החברות צריך כיסוי תקציבי, אז אין ברירה. מול החברות ההסכמים כתובים, זה רק עניין פורמלי, אבל חייבים את התקציב כדי לחתום. לכל שנה יש את ההזמנה שלה, וכך זה גם בעולם השפעת. כרגע אנחנו רוצים להבטיח את החיסונים לשנים הקרובות".