משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי מוטציית קורונה חדשה בשם P681H התגלתה לאחרונה בישראל. עד כה נדבקו ממנה לפחות 181 אזרחים ישראלים, אך במשרד הבריאות הדגישו שבשונה מהמוטציות האחרות היא לא מדבקת יותר וגם לא מסוכנת יותר. בנוסף, החיסון הקיים נגד הנגיף יעיל גם כנגד המוטציה החדשה. 

"הוריאנט הישראלי מופיע בדגימות מחודש יולי, אך הולך ונעלם והעדויות אליו מתמעטות. הוריאנט הבריטי הוא הדומיננטי בתחלואה ומופיע מפברואר 2021 במעל 90% מהרצפים בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

מוקדם יותר היום מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם את דו"ח תמונת המצב היומית, ממנו עולה כי לראשונה מזה זמן רב, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.9% ומקדם ההדבקה (R) עומד על 0.53. כמו כן, אין אף יישוב שמוגדר אדום במדינה.

לפי אמ"ן, "סוגייה מרכזית בימים אלו היא ניהול הסיכון בישראל ביחס להגעת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. זאת, בשעה שירידת התחלואה נמשכת בעקבות ביצועיו הטובים של חיסון פייזר בישראל".

בדו"ח הוזכרו גם המוטציות הנוספות, הדרום אפריקאית, הברזילאית והניו יורקית, אשר עדויות הראו כי הם "מגבירות משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים". על כן נכתב ש"הסיכון דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".