גורם בכיר במשרד החינוך קרא היום (רביעי) בשיחה עם "מעריב": "יש לפתוח מיד את מערכת החינוך, באופן מלא". הוא הבהיר כי "הפערים הרגשיים והחברתיים שנוצרו - יצומצמו רק כשנחזור פיזית לבית הספר. זה חלק מהתכנית שלנו". 

הוא ציין כי 75% מעובדי ההוראה מחוסנים וכפי שהמשק נפתח כמעט לחלוטין לאחרונה, כך צריכה להתנהל גם מערכת החינוך. "אין שום סיבה להשאיר את המערכת שהיא מפוקחת - מאחור. יש עוד חודשיים וחצי ללימודים ואנחנו חושבים שאפשר להחזיר את המערכת לשגרה מלאה", אמר.

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

הוא הבהיר כי מערכת החינוך צריכה להיפתח לאור הפיקוח, אך הדגיש כי בכוונתו לפתיחה תחת הגבלות המסכה, האוורור וההיגיינה. "עשינו את פרויקט מגן חינוך. מצאנו מ-37 אלף נדבקים, 97 מאומתים. 0.66% מאומתים. בקרב תלמידים 0.26%. התלמידים הם 50% מהאוכלוסייה שלא מחוסנת והם רק 25% מהמאומתים", טען.

לדבריו, תקופת הלמידה מהבית או הפסקת הלמידה, הובילה לפערים בתחומים שונים ועל כן, יש לפעול על מנת לצמצם אותם: "את הפערים הרגשיים, החברתיים והלימודים אנחנו כבר מכירים. אנחנו צריכים לאפשר את זה. אי אפשר להשאיר את החינוך מרחוק. זו דווקא המערכת היחידה שאפשר להגביל. מצאנו שאין הבדל בין א'-ב' שלמדו בכיתות מלאות לבין ג'-ד' שלמדו בקפסולות לבין ה'-ו' שלמדו חצי שבוע. אין הבדל בתחלואה. גם לא כשהתחלואה הייתה גבוהה מאוד".