שר הביטחון בני גנץ פנה היום (רביעי) במכתב לגורמי המקצוע במשרד האוצר והבריאות בבקשה לקבל הבהרות בנושא רכש החיסונים, בו נכתב כי "ההצעה כוללת מספר נושאים שאינם רק רכש החיסונים, כפי שנטען בפומבי, ונעדרות ממנה הבהרות באשר למצב העובדתי הקיים, לתכלית ההצעה ולדחיפותה".

כאמור, אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם אמש לראשונה מאז הבחירות סרטון בחשבון הטוויטר שלו, בו בירך לרגל חג הפסח והזהיר במקביל, מפני עיכוב רכישת החיסונים הבאים. "לצערי, יש מי שמעכב את אישור הממשלה על רכש החיסונים הנוספים הללו וזה מסוכן מאוד לבריאות ולכלכלה, צריך לשים את הפוליטיקה בצד".

בהמשך מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה פנתה גם היא במכתב לגנץ בעקבות כוונת משרד הבריאות לרכוש עוד 30 מיליון חיסונים בעלות של 5.3 מיליארד ש"ח תחת מעטה של סודיות: "צורך ברכש העצום הזה איננו ברור מקצועית, ולכן חייב להיות מוצג בשקיפות מלאה לציבור משלמי המיסים ואנשי המקצוע. אם יש מידע מקצועי המנחה את ההחלטה, ומצדיק רכש במיליארדים בתקופה של משבר כלכלי חמור מאין כמותו – יש לשתף אותו עם הציבור".

גנץ השיב על הסרטון, וכתב: "נתניהו, עד שאתה יוצא מהבונקר, זה בשביל לשקר? אתה חונק את הדמוקרטיה שלנו בשביל לברוח ממשפט, ומנסה להשאיר את מדינת ישראל בלי שר משפטים. אם המדינה חשובה לך יותר מהמשפט שלך, בוא נכנס ממשלה ונאשר את כל מה שצריך לאשר, היום".