מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן פרסם הבוקר (חמישי) את דו"ח תמונת המצב היומית, ממנו עולה כי מקדם ההדבקה עומד על 0.64, הגבוה ביותר מזה שבועיים.

עוד עולה מהדו"ח כי ביממה האחרונה אובחנו 489 חולי קורונה חדשים וכי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.3%. בנוסף, במסמך נכתב כי חלה ירידה במספר החולים הקשים העומד על 402, כאשר לפני שבוע עמד על 483.

מנתוני הד"וח עולה כי בשעה שירידת התחלואה נמשכת בעקבות החיסון, שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומספר החולים במצב קשה מתקרב ל-400 בממוצע שבועי, החשש העיקרי הוא מפני כניסת וריאנטים של הנגיף מחו"ל, זאת בהמשך לפתיחת השמיים. 

חיסון קורונה של פייזר (צילום: Matthew Horwood/Getty Images)
חיסון קורונה של פייזר (צילום: Matthew Horwood/Getty Images)

בדו"ח הוזכרו גם המוטציות הנוספות, הדרום אפריקאית, הברזילאית והניו יורקית, אשר עדויות הראו כי הם "מגבירות משמעותית את הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים". על כן נכתב ש"הסיכון דורש מאמץ למניעת כניסתם מחו"ל. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

במסמך הובהר כי "למרות הסימנים המעודדים הרבים, לא ניתן לקבוע בשלב זה שהמגפה מאחורינו ולכן יש להימנע משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בעת המשך הקלת המגבלות על המשק".