מנהל המרכז הרפואי לגליל וחבר בוועדה המייעצת למיגור הקורונה במגזר הערבי, פרופ' מסעד ברהום, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ודן במצב התחלואה ובשיעור ההתחסנות הנמוך במגזר הערבי. הוא הזהיר: "מערכת הבריאות לא תעמוד באירוע קיצון נוסף, אין רופאים ואין אחיות".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, מזהיר מהעלייה בתחלואה. צילום: דוברות המרכז הרפואי

בעיית ההתחסנות במגזר הערב נובעת מסיבות "סתמיות", להגדרתו, או מהזנה על ידי "פייק ניוז". "אני שואל מטופלים ומשפחותיהם למה הם לא התחסנו, אבל התשובות שאני מקבל הן תשובות סתמיות לחלוטין. הם אומרים שיהיה בסדר, שהם צעירים ושום דבר לא יקרה להם או שהם מבוגרים וחושבים שכבר אכלו אותה", סיפר. 

"אנשים משכילים ביותר לא רוצים להתחסן. מי שמגיע אלינו לבית החולים כרגע אלו שארית היהודים שעדיין לא התחסנו. מגיעים אלינו גם בטפטוף מהמגזר הערבי, ואף אחד מהם לא התחסן", אמר.

ברהום הבהיר: "אני זועק את זעקת משרד הבריאות, כי אני חושב שאנחנו לא זכינו למה שהיינו צריכים לזכות בו. אני אומר, כשיהיה עוד אירוע קיצון כזה, מערכת הבריאות לא תעמוד בזה". 

"החשש שלנו הוא מהמוטציות", הסביר. "פתחנו את נתב"ג והמעברים היבשתיים ולכן המסכות חשובות. המוטציות יכולות לשנות את המצב, אנחנו לא רוצים לחזור אחורה. אנחנו הישראלים לא כמו הגרמנים והשוויצרים, יש לנו רכיב התנהגותי מיוחד וברגע שיאפשרו לנו להסיר את המסכות במרחב הציבורי - עם ישראל יסיר את המסכות בכלל".