קבינט הקורונה יצביע הערב (רביעי) במשאל טלפוני על שורת הקלות נוספות במשק ובמערכת החינוך. בין ההקלות שאמורות להיות מאושרות נמצאת גם התקהלות בשטח פתוח לכמות של עד 100 איש.

בנוסף, הוצעו הוראות שעה ליום הזיכרון, המאפשרות כניסתם של בני משפחות שכולות, גם אם אינם בעלי תו ירוק. התפוסה המותרת באירועים בישיבה וללא מזון תהא עד עשרת אלפים אנשים במקומות גדולים ובשטח פתוח, תוך חלוקה ליציעים, ועד 4,000 אנשים במבנה. כמו כן, הוצע להעלות את מספר המשתתפים באירוע שלא בישיבה עם מזון לעד 750 אנשים בשטח פתוח. באשר למוזיאונים - תותר תפוסה של אדם לשבעה מ"ר.

במפלגת כחול לבן הודיעו כי ידרשו להרחיב משמעותית את פתיחת מערכת החינוך החל מהשבוע הבא. בסיום דיון שהתקיים היום בנושא המשך המגבלות על מערכת החינוך שקיים שר הביטחון בני גנץ ביחד עם שרת התיירות אורית פרקש הכהן ומומחים נוספים, הוחלט כי לאור נתוני התחלואה הנמוכים, "יש לעמוד על זכות ילדי ישראל לחינוך בחודשים שנותרו עד סוף השנה".

במסגרת זו, יש לדרוש הקלה משמעותית במגבלות על מערכת החינוך, בדגש על כיתות ז' עד י', שהפסידו ימי לימודים רבים. מכחול לבן נמסר כי "לא יתכן מצב שבו מי שהפסידו ימים רבים כל כך, עדיין לומדים יומיים בשבוע בלבד".

במפלגה הבהירו כי משרדי החינוך והבריאות צריכים להגיע להסכמה מיידית על מתווה שבבסיסו חזרה נרחבת גם לכיתות הגבוהות וגם לכיתות א' עד ד'. תוקף התקנות הנוכחיות פג בשבת הקרובה, והשרים לא מתכוונים לאשר את הארכתן, ללא הצגת המתווה.