שרי הממשלה אישרו הערב (חמישי) שורת הקלות בתחום החינוך, בהתאם להודעת משרד הבריאות מהבוקר ובמסגרת המאבק במגפת הקורונה. ההקלות יהיו בתוקף עד ליום שלישי הבא. עקב התנגדותו של שר החינוך יואב גלנט להמשך ההגבלות ודרישתו לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הורה על כינוס הממשלה כדי לדון בנושא, וישיבת הממשלה נקבעה ליום שני.

בין התקנות החדשות שייכנסו לתוקף כבר מחר יבוטלו הקפסולות בכיתות ד', דבר שיאפשר לכיתות ה'-ו' ללמוד בקפסולות לאורך כל השבוע בכיתות. בנוסף, בכיתות י"א י"ב רף המחוסנים והמחלימים שמאפשר ביטול הקפסולות ירד ל-65% במקום 90%. 

הרשימה המלאה:

1. הסרת ההגבלה על קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה, כך שניתן יהיה לקיים את כל הבחינות באופן פרונטלי (ולא רק 10% מהן כפי שהיה עד כה).

2. הוספת האפשרות לקיים לימודים בשטח פתוח במוסד חינוך רשמי למחוננים.

3. במסגרת לימודים במוסדות להשכלה או הכשרה, אשר מתקיימים במתווה תו ירוק, ניתן לקיים גם פעילות חברתית וטקסים.

4. הורדת שיעור המחוסנים והמחלימים הדרוש ללמידה מלאה בכיתות י"א ו-י"ב, כך שבמקום 90% יעמוד על 65%.

5. ביטול הקפסולות בכיתות ד' כך שיוכלו ללמוד בכיתות מלאות.

6. מתן אפשרות לערבוב של קפסולות בבתי ספר במסגרת שיעורי חנ"ג ולימודים מעשיים בשטח פתוח וכן בפעילות של נבחרות ומועדוני ספורט בית ספריים.

7. שינוי בתכנית "מגן חינוך" אשר התקיימה עד כה במוסדות באזורים המסווגים בצבע "כתום" לפי תכנית הרמזור, כך שתתקיים בכיתות ז'-י' בכל הארץ במוסדות החינוך המעוניינים בכך, ותאפשר למידה ללא מגבלת הקפסולות לשכבות אלו במוסדות שישתתפו בתכנית.  

8. כיתות ז'-י' יוכלו לעבור בין עד 4 קבוצות קבועות (ולא 2 בלבד).

9. אפשרות לשיעורי שחיה במסגרת הלימודים בבית ספר גם בבריכות מקורות, ובלבד שהבריכה משמשת רק את התלמידים ולא את הציבור הרחב (באותן השעות).

10. הקלה במגבלת התפוסה בלימודים של מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית, כך שהמגבלה תהיה דומה למגבלה הקיימת בפעילות תרבות בישיבה שאינה כוללת אכילה (עד 1,000 או 3,000 איש באולמות גדולים, כתלות בתפוסה מקסימלית).

11. הסרת המגבלה על ערבוב קבוצות של כיתות א'-ג' בצהרונים, כך שתחול עליהם ההוראה הכללית לפיה ניתן לערבב 3 קבוצות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים.

12. הארכת הוראת השעה בעניין פעילות קייטנות כדי לאפשר את קייטנות חופשת הפסחא.

13. ביטול הצהרות הבריאות.

14. שינוי הגדרת היישוב לקייה, שכבר אינו מסווג בצבע "אדום", באופן שיאפשר את החזרה ללימודים בו.

שר הביטחון בני גנץ אמר בתום ישיבת הממשלה: "מברך על ההקלות שהתקבלו למערכת החינוך כפי שדרשנו - בדגש על הרחבת פעילות כיתות ז'-י' והחזרה המלאה ללימודים בכיתות ד'. בשבוע הבא נפעל ביחד עם משרדי הבריאות והחינוך למתווה חזרה מלאה של הלימודים בהקדם האפשרי".