שרת התיירות אורית פרקש הכהן והוד בצר, נציגיו שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, נועדו היום (שני) עם שר האוצר ישראל כ"ץ ואנשי משרדו, ודנו עמם על אישור המתן התקציבי לרכישת החיסונים לנגיף הקורונה. גם היום שני הצדדים לא הגיעו להבנות, ובישיבה נידונו שתי אופציות שאותן כ"ץ הציג לנציגיו של גנץ. 

הראשונה היא אישור תקציב ייעודי לחיסונים הנוכחיים שעומדים על הפרק כדי לא לאבד אותם, והשנייה היא אישור "הקופסה" התקציבית, בעלות שבעה מיליארד ש"ח, הכוללת גם את תקציב מערכת הבריאות להתמודדות עם מגיפת הקורונה. במידה וגנץ יבחר באופציה הראשונה, כל שלב נוסף של אישור התקציב יאושר באופן פריטטי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורמים בכחול לבן מסרו לאחר הפגישה כי "הסתבר שיש כסף בו ניתן להשתמש לצורך הצטיידות בחיסונים, אבל שר האוצר מסרב ומתנה רכש חיסונים בתיקון חוק יסוד והגדלת הגירעון".

כזכור, תקציב 2021 לא הועבר בממשלה הפריטטית, ובנוסף לכך כבר זמן מה שתקציב רכש החיסונים אינו מאושר על ידי הממשלה מכיוון שגנץ מסרב לאשרו. בכירים במשרד הבריאות, כמו גם השר יולי אדלשטיין, דחקו באישורו המהיר.

"אנחנו מבקשים להבהיר", אמרו במשרד, "תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי", הסבירו, "קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".