פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (שישי) בראיון בגל"צ כי "יש תחרות גדולה מול מדינות העולם על החיסונים ואני מעריך שלא שלא נקבל אפילו חיסון אחד אם לא יהיה תקציב". הוא הדגיש: "אם לא נעשה את הצעד הזה מהר - פשוט נידחק בתור".

בהמשך הראיון ציין כי "יכול להיות שהירידה בתחלואה תיעצר בעקבות ההקלות". עם זאת, הוא העריך כי גם אם תהיה עלייה בנתונים - "לא נגיע למספרים הגבוהים של תחילת המגיפה". פרופ' אש התייחס להסכמים הצפויים עם פייזר ומודרנה וציין כי מתקיימים דיונים בנושא, וכי הוא מאמין שייחתמו בקרוב.

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

בסיום השיחה הדגיש: "עדיין אין לנו הסכמים לגבי המשך המבצע. יש מספיק מנות כדי להשלים את סבב החיסונים הראשון בלבד - 2 מנות לכל אזרח".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי ביממה האחרונה אובחנו 95 חולי קורונה חדשים, ו-16 נוספים אובחנו מאז חצות ועד שעות הבוקר. מספר החולים הכולל מפרוץ המגפה עומד כעת על 836,726, כאשר מספר החולים הפעילים עומד על 2,857, מרביתם מאושפזים בבתי החולים השונים. מספר החולים הקשים עומד על 205, בהם 123 מונשמים. בנוסף, מספר המחוסנים במנה הראשונה עומד על 5,339,078, ובמנה השנייה על 4,961,423. 

מספר הקורבנות הכולל עומד על 6,315, כאשר ביממה האחרונה מתו שני חולים. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.7 אחוזים, מתוך 14,180 בדיקות שבוצעו, ומקדם ההדבקה עומד על 0.72.