תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל" להתמודדות עם נגיף הקורונה, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. לוטן הסביר בדבריו מהם החששות במגן ישראל עם חזרת התלמידים לכיתות גדולות, ללא קפסולות, לצד הסרת חובת המסכה בשטחים פתוחים. כמו כן, הוא העריך כי בקרוב ייחתם הסכם נוסף מול פייזר עבור רכישת חיסונים נוספים למדינת ישראל.

"אני לא רוצה להגיד דבר שאני לא בטוח בו, אך אני מעריך שבתקופה הקרובה נוכל לעדכן. אנחנו עושים מאמץ גדול, במיוחד בצד המקצועי", אמר ראש "מגן ישראל" שהוסיף כי למרות שאין תקציב מוכן לרכש, זה לא ימנע את החתימה על ההסכם.

הוא התייחס לשני השינויים הגדולים בהנחיות הקורונה, הסרת חובת עטיית המסכה והחזרה לכיתות הלימודים ללא קפסולות, ואמר כי "בהנחה ותהיה התפרצות, היכולת שלה לגדול באופן אקספוננציאלי היא יותר מהירה וקשה מהמקום שהיינו בו קודם. שכבות ההגנה שאנחנו מפעילים נותנות לנו ביטחון שאפשר לעשות את זה, אך עין אחת כל הזמן ממשיכה להסתכל על המספרים".

בנוסף, לוטן התייחס לווריאנט ההודי שנכנס לישראל וזוהה בסוף השבוע האחרון בשבעה בני אדם: "כל המקרים, מקורם באדם אחד, לא מחוסן, שחזר מדרום הודו. הפעלנו צוות התפרצויות מיוחד. הווריאנט הוא חדש יחסית אז לא יודעים עליו הרבה, אך הוא כנראה מדבק כמו הווריאנט הבריטי".

הוא הוסיף כי כל הנדבקים הם אנשים שטרם התחסנו נגד הנגיף, ועד כה לא זוהה אדם שחוסן וחלה בווריאנט ההודי. למרות זאת, הוא סייג ואמר כי עוד לא ניתן להבטיח כי החיסונים יוכלו לעמוד מול הווריאנט "אבל ככל הנראה הם ינצחו אותו. החיסונים שלנו, ככל שאנחנו יודעים, מנצחים את הווריאנט".