ישראל חתמה היום (שני) על הסכם עם חברת התרופות פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים לשנת 2022. נוסף על כך, השתיים סיכמו על אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים במוטציות. לאחר מכן עדכנו במשרד הבריאות כי הגיעו להבנות גם עם חברת מודרנה ובין שני הצדדים נחתם הסכם נוסף.

בלשכת רה"מ הדגישו כי דבר החתימה נסגר במהלך שיחותיו עם מנכ"ל פייזר, שישראל תחתום על הסכם באופן מיידי כדי לא לרדת לסוף התור. עוד נמסר כי נתניהו קיים שישה דיונים בנושא והחליט לרכוש חיסונים בסכום הגבוה ביותר שניתן לרכוש ללא אישור ממשלה ובכך לעקוף את הווטו של גנץ. "ראש הממשלה סיכם עם בורלא על רכש של כתשעה מיליון חיסונים עם אופציה לרכש של עוד מיליונים. ההסכם נחתם כבר ביום העצמאות וכעת עובדים על הסכם נוסף עם מודרנה", נמסר עוד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות ווריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים . פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה".

מפלגת כחול לבן הגיבה לרכש החיסונים ולא חסכה ביקורת מראש הממשלה: "כפי שאמרנו כל הזמן, יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגרעון על גבם של אזרחי ישראל. שוב הוכח שאי מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, דיבר גם הוא בשבח ההסכם: "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך. אני מודה לאזרחי ישראל על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

כזכור, זמן מה שתקציב רכש החיסונים לא אושר על ידי הממשלה מכיוון שבני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון סירב לכך. בכירים במשרד הבריאות, כמו גם השר יולי אדלשטיין, דחקו באישורו המהיר, ונוספו לכך שיחות של הראשון עם שר האוצר ישראל כ"ץ. במחנה הימין טענו כי אי אישורו של גנץ היה "מסוכן מאוד לבריאות ולכלכלה".

מנגד, גנץ טען כי "הסתבר שיש כסף בו ניתן להשתמש לצורך הצטיידות בחיסונים, אבל שר האוצר סירב והתנה רכש חיסונים בתיקון חוק יסוד והגדלת הגירעון".