ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין נשאו דברים הערב (שלישי) והתייחסו להסכם החיסונים החדש שנחתם עם חברות התרופות פייזר ומודרנה. "ההצלחה שלנו היא כבירה" אמר רה"מ, "אבל תמיד יכול להיות איזושהי בלימה על ידי ווריאנט כזה או אחר. אנחנו ממשיכים לעמוד על המשמר".

"בקרוב נעשה הקלות נוספות, מבחינת תפוסה במקומות השונים. מה שמפריע לי זה דברים שראיתי היום בעיתונים. אותם גורמים שניסו לעכב את רכש החיסונים, במקום להתקשר אליי ולהגיד 'סליחה אדוני שר הבריאות, טעינו', הם אומרים שמנעו בזבוז", אמר אדלשטיין, ותקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ, שכידוע סירובו דחה את רכש החיסונים בזמן מה.

עוד הוסיף אדלשטיין בפתח דבריו כי "מדינת ישראל מובילה בפער על כל המדינות בעולם מבחינת מבצע החיסונים. יש מדינות שמשתפרות אבל אין בסיס להשוואה. רואים את זה בשטח, הכל פתוח, אפשר ליהנות מהחיים". 

חיסון לקורונה של פייזר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסון לקורונה של פייזר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

הוא התייחס למוטציה ההודית, באומרו כי "לצערי אנחנו מגלים במטוסים שבאים מהודו נשאים בודדים. אין החלטה סופית אבל הכיוון המסתמן הוא בידוק יותר קפדני לאנשים שחוזרים מהודו ומיתר המדינות שהווריאנט הזה משתולל בהן".

לבסוף, ציין כי "אין שום בזבוז ברכש החיסונים הישראלי. לא שמנו את כל הביצים בסל אחד. לא נלך רק עם חברה אחת, מכובדת ככל שתהיה".

מלשכת שר הביטחון בני גנץ נמסרה תגובה לדברי הביקורת של אדלשטיין: "בזכות ההתעקשות של גנץ נחסכו מיליארדים, נרכשו חיסונים ולא הוגדל הגירעון בצורה מופקרת כלכלית כדי להשאיר רזרבות לתקציבים פוליטיים. נתניהו וכל שותפיו לפשע ממשיכים להוכיח שהדבר החשוב ביותר הוא המשפט שלו ועבורו הוא מוכן היה להקריב גם חיי אדם לשיטתו. ההתנהלות הזו ששמה את צרכיו האישיים של נתניהו מעל לכל מוכיחה שהוא בלתי כשיר להמשיך בתפקידו".