משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) אזהרת מסע למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. בנוסף, משרד הבריאות המליץ לכלל האוכלוסייה, כולל מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות מחו''ל, במידה והן אינן הכרחיות.

אזהרת המסע פורסמה לאור שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם, לצד נוכחותם של ווריאנטים שונים של נגיף הקורונה. על פי משרד הבריאות, האזהרה מבוססת על מספר קריטריונים:  הצהרת המדינות, היקף התחלואה של הנכנסים לישראל מיעדים אלה, אחוז המחוסנים והמחלימים מתוך המאומתים, עדות לקיומם של וריאנטים ועוד.

במשרד הבריאות ביקשו להדגיש כי גם מחוסנים ומחלימים עדיין עלולים להידבק בגרסאות חדשות של הנגיף באזורי ההתפרצות, דבר אשר יסכן את כלל האוכלוסייה.

בתוך כך, מנכ''ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התראיין היום בערוץ 12 והתייחס לאזהרת המסע שפורסמה מוקדם יותר: "אין לנו הוכחה עד כמה הווריאנט ההודי שאנחנו עוד לא מכירים, עמיד לחיסונים. האפשרות להביא ווריאנטים מחו''ל ולהסתובב בקרב 2.5 מיליון ילדים שאינם מחוסנים, בנוסף ל-900 אלף מבוגרים שלא מחוסנים, האפשרות להידבק ולייבא את זה ולפתוח שרשרת הדבקה שלא תמיד נדע לקטוע, כל אלו יחד מביאים אותנו למחשבה שעל מנת לשמר את ההישגים שהשגנו ולשמור על שגרה שסוף סוף חוזרים אליה, נכון להקפיד במשנה זהירות בנתב''ג ובמעברים".

המנכ''ל הוסיף כי "אנחנו לא יכולים למנוע טיסות. אני עומד לחלוטין מאחורי ההמלצה, כי אם נפנה מבט הצידה ונראה את אירופה עם כל התחלואה שיש בה והסגרים, ורק עכשיו התחילו כמה מדינות לצאת, בואו נראה מה קורה באוקראינה, הודו וטורקיה יש תחלואה גבוהה". בנוסף, לאחר שנשאל אם לקראת חופשות הקיץ המתוכננות, במשרד הבריאות שוקלים להסיר את חובת הבידוד לילדים השבים מחו''ל, ענה לוי כי "לא יבוטל הבידוד לילדים בחזרה מחו''ל עד הקיץ"