מבצע חיסוני הילדים נגד נגיף הקורונה יחל ביום ראשון הקרוב, כך נודע הערב (ראשון) ל"מעריב". מוקדם יותר החודש אישרו גורמים בקופות החולים ובמשרד הבריאות כי על רקע נתוני התחלואה המעודדים בישראל, הוחלט לדחות את מבצע חיסוני הילדים והנערים בשבועיים נוספים.

כזכור, לפני כשבועיים הודיע מינהל התרופות והמזון האמריקאי, ה־FDA, כי החיסון נגד נגיף הקורונה שפיתחה חברת פייזר אושר לשימוש בקרב ילדים ונערים בגילי 16־12. כעת האוכלוסייה היחידה אשר החיסון טרם אושר לשימוש בה כוללת ילדים מתחת לגיל 12 ואלרגניים.

אלא שבכירה באחת מקופות החולים מסבירה: "היות שנתוני התחלואה בישראל צנחו כמעט לאפס וגם עקב המצב הביטחוני שמקשה על המערכת, נראה שבמשרד הבריאות מעדיפים כרגע לחכות עם החיסונים. צריך לזכור שגם כשהתחלנו את המבצע, עשינו זאת במהירות רבה, בעיקר כי נתוני התחלואה היו אז מטורפים".

גם במשרד הבריאות ההערכה היא דומה. "כולנו רצינו כבר להתחיל לחסן את בני ה־12 ומעלה ובכך לסיים לגמרי עם הקורונה בשכבות הבוגרות, אבל המצב הביטחוני השפיע על ההחלטות", טוען גורם במשרד.

עוד הוא מוסיף: "ההודעה שפורסמה על כך שהצוות שלנו מתחיל בהיערכות אכן הייתה נכונה, ואפילו המנכ"ל היה מעורב אישית, אבל כרגע אין היגיון שנפעל בלחץ, כשבכל רגע בתי החולים יכולים להיכנס לדריכות בדרום ובצפון".