לאחר שאמש, צוות הבירור מיוחד של משרד הבריאות פרסם את מסקנותיו ולפיהם ישנה סבירות לקשר בין קבלת מנת חיסון שניה לבין הופעת הדלקת (מיוקרדיטיס) בקרב גברים צעירים בגילאי 30-16, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטען כי: "החיסון יכול לגרום במקרים מסוימים לדלקת. אבל התופעה לא שכיחה, בגילאי 19-16, שהם קבוצת הייחוס שלנו, זה כ- 1:6000 והמחלה במרבית המקרים היא קלה וחולפת".

"התופעה קורית יותר בבנים מאשר בבנות, לא יודעים להסביר את זה ממש, כנראה יש לזה הסבר ביולוגי, אולי מרכיב של השפעה גנטית מסוימת אבל לא יודעים ממש. ראינו יותר מקרים של דלקת בשריר הלב אחרי מנה שנייה של חיסון ומופיע ביום החמישי אחרי קבלתה", הוסיף פרופ' אש. 

לדבריו, לאור התחלואה הנמוכה בישראל בימים האלו אין דחיפות לחסן ילדים. "אני מקווה שלא תהיה עלייה בתחלואה פה בכלל. אנחנו ממתינים לתוצאות מארה"ב ואני מעריך שיהיו בשבועות הקרובים. הם כבר חיסנו כבר מיליון ילדים, אז נחכה ונראה מה קורה שם".

בהמשך התייחס פרופ' אש גם לאיומים המופנים לחברי הוועדה המייעצת של משרד הבריאות התומכים בחיסון ילדים ואמר כי "אני חושב שזה פשוט פשע, צריך לטפל בזה ביד קשה, למצוא את האנשים המאיימים ולהביא אותם לדין. כל החבורה של הרופאים שדנים יש עליהם אחריות כבדה והם מקבלים החלטות קשות. אנחנו פועלים גם מול המשטרה וגם כמובן מגבים אותם". 

בסיום, העריך פרויקטור הקורונה כי שיעור המתחסנים בגילי 19-12 בארץ עשוי להגיע לשיעורים של עשרות אחוזים. "זה יהיה לאט יותר אבל חשוב שיוצאים לדרך".