החל מהיום (ראשון) יכולים גם בני הנוער בגילאי 16-12 להתחסן לקורונה. כזכור, בשבוע שעבר אישר סופית משרד הבריאות את הרחבת השימוש בחיסון הקורונה של חברת פייזר גם לאוכלוסיית בני הנוער, זאת בעקבות האישור שנתן ה-FDA לפני חודש. החיסון יינתן במסגרת קופות החולים. לפי שעה לא קיים מחסור במלאי מנות החיסון, כך שכל נער ונערה שירצו להתחסן, יוכלו לעשות זאת. 

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס להחלטה והדגיש בראיון בכאן ב': "החיסון יעיל, עם תופעות לוואי נדירות - 1 ל-6,000 בבנים ו-1 ל-20 אלף בבנות. מי שלא ירצה לא יחסן בשלב הזה". הוא הזכיר את המלצות המשרד בנושא ואמר כי "אנו ממליצים לחסן נערים ונערות עם מחלות רקע, או כאלו שחיים עם מדוכאי חיסון וכאלו שנוסעים לחו"ל".

עד כה נקבעו בקופות החולים כעשרות אלפים תורים למתן החיסון לנערות ונערים. בקופת חולים מאוחדת דיווחו כי בשבוע שעבר חוסנו כ-400 בני נוער ובלאומית כ-100.

בני נוער מתחסנים נגד קורונה מתחם החיסונים של מחוז דן-פ''ת בכללית (צילום: אבשלום ששוני)
בני נוער מתחסנים נגד קורונה מתחם החיסונים של מחוז דן-פ''ת בכללית (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, מנכ"ל המשרד גיבש בשבוע שעבר, באישור שר הבריאות יולי אדלשטיין את עמדת המשרד להרחבת השימוש בחיסון. כמו כן, התקיים דיון של הצוות לטיפול במגפות וועדת המעקב בנושא חיסונים, בהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים, במהלכו דנו בסיבוכים אפשריים בהרחבת החיסון, לרבות דלקת בשריר הלב. על פי הודעת המשרד, הסיכונים מסיבוכי תחלואה בקורונה גבוהים מהסיכון שבקבלת החיסון.

"גם הדלקת בשריר הלב שנצפתה בבני 19-16 היתה בשיעור נמוך, וחלפה במרבית המקרים ללא סיבוך. יחד עם זאת, לאור העובדה שהתחלואה כעת בישראל נמוכה ביותר, הוחלט להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון, ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל", נמסר ממשרד הבריאות. עוד הם הוסיפו כי כל נער ונערה שירצו להתחסן יוכלו, אם יבחרו בכך.