כבר לא בחינם: כשנה וחצי לאחר פרוץ מגפת הקורונה בארץ, וכשפחות מ-200 חולים פעילים נרשמו בכל רחבי הארץ היום (ראשון), קופות החולים יתחילו לגבות מהציבור מחיר מלא על בדיקות לגילוי הנגיף.

על פי מכתב של משרד הבריאות שנשלח ליו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני, בדיקת PCR לגילוי קורונה שלא לצורך רפואי תעלה 145 ש"ח, ותוצאותיה יתפרסמו בתוך 48 שעות. לשם השוואה, חברת "אומגה" שמפעילה את שירותי הבדיקות בנתב"ג גובה 45 ש"ח על כל בדיקה.

בדיקות קורונה (צילום: רפי קורן,באדיבות בית החולים הלל יפה)
בדיקות קורונה (צילום: רפי קורן,באדיבות בית החולים הלל יפה)

במכתב שנשלח למשרד הבריאות מטעם קופת החולים כללית הובהרו השינויים בתעריפי הבדיקות. בדיקת קורונה שתוצאותיה יתפרסמו תוך 10 שעות, תעלה 350 ש"ח. בדיקה שתוצאותיה יינתנו תוך 48 שעות תעלה 150 ש"ח, ועד 24 שעות תעלה 250 ש"ח.

לטסים לחו"ל, שעדיין מחוייבים בבדיקת קורונה שלילית, מרפאת "קורונה צ'ק" הפועלת בביה"ח בילינסון בפתח תקווה תספק את השירות בעבור 297 ש"ח פר בדיקה. התוצאות ימסרו לנבדק עד 24 שעות מביצוע הבדיקה, והיא מיועדת למבוטחי כל קופות החולים ובני כל הגילאים. יודגש, כי לפני הבדיקה חשוב לבדוק מהן דרישות מדינת היעד אליה טסים בכדי לדעת מתי להגיע ולבצע את בדיקת הקורונה, ולהצטייד בכרטיס טיסה, דרכון ואמצעי תשלום.

כזכור, בשל מצב החירום במדינה וקופות התקציב המיוחדות שהוקצו לקופות החולים במהלך התפרצות הנגיף, בדיקות הקורונה היו ללא עלות.