משרד הבריאות הכריז במהלך טקס החלפת השרים כי תוסר היום (שלישי) חובת עטיית המסכות בשטח סגור, זאת לאור רמת התחלואה הנמוכה. מדובר בהסרת "המגבלה המשמעותית האחרונה" שעוד נותרה לאחר הצלחת מבצע החיסונים.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם על תיקון בצו בריאות העם שמבטל את החובה לעטות מסכה, למעט במקרים הבאים: אורחים ועובדים לא מחוסנים ולא מחלימים במוסדות רווחה ובמוסדות בריאות לאשפוז ממושך ומוסדות לקשישים בשל היותם במצב סיכון גבוה לחלות. וכן, מבודדים שנמצאים בדרך למקום הבידוד והשוהים בטיסה.

לצד זאת, לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, החל ממחר תלמידים, עובדי ההוראה וצוותי חינוך יהיו פטורים מעטיית מסיכה במבנים סגורים ובכלל זה בכיתות הלימוד ובחדרי המורים.

כזכור, שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין, הודיע בתחילת החודש כי ב-15 ביוני חובת עטיית המסכה בחלל סגור תוסר, אם התחלואה תמשיך להיות נמוכה.

ארבעה בני אדם בלבד אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה, וכ-206 אנשים בלבד חולים בנגיף באופן פעיל. מצבם של 30 אנשים מוגדר קשה, מתוכם 20 קריטי ו-20 מונשמים. את מנת החיסון הראשונה, קיבלו כ-5,479,334 אנשים, ו-5,144,382 קיבלו את המנה השנייה.

"נוכח המשך התחלואה הנמוכה, לאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים. מה שמדהים במספרים הללו הוא העובדה שהם בצניחה בשעה שהמשק פועל באופן מלא.  זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה, והגענו", אמר אז באירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות.