מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי חתם אתמול על צו המבטל את חובת עטיית המסכות ברוב החללים הסגורים, והצליח בצעד נוסף להרחיק מאיתנו את מגפת הקורונה ששיתקה את המדינה במשך שנה שלמה. פרופ' סיגל סצדקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור ומומחית לאפידמיולוגיה, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM, והגיבה לבשורה.

ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר ליוותה את אזרחי ישראל בפרוץ מגפת הקורונה, כשמונחים כדוגמת 'אקספוננציאלי' ו'מטוש' לא היו בלקסיקון. כעת, משהוחלט להסיר את המסכות במרבית המקומות הסגורים, נדמה כי הקורונה הייתה חלום בלהות שנגמר, אך פרופ' סדצקי הבהירה: "אי אפשר להכריז שהקורונה נגמרה, בשום פנים ואופן לא". כמו כן, ביקשה לחדד: "אנשים שרוצים להגן על עצמם יכולים לעטות מסכה במקומות הומי אדם. כל אחד צריך להסתובב עם מסכה איתו, אך זה מאוד נכון להוריד את המסכות".

על אף שכמעט ואין תחלואה במדינה, היא הסבירה כי בעולם המגפה ממשיכה להשתולל, ולכן ישנה חשיבות לשמירה על "נושא הנסיעות לחו"ל, נושא שדה התעופה, וניטור; בשביל שנדע באופן מדויק, אם חלילה נוצרות פה התפרצויות, או שיש חלילה עליה בתחלואה". פרופ' סדצקי הדגישה: "צריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק. הקורונה ממש לא מאחורינו. אנחנו צריכים להבין שיש פה מצב מאוד רגיש, ולא להיכנס לשאננות".

בהמשך, התייחסה לקצב חיסון הילדים, והבהירה מדוע חיסון המבוגרים התקדם בקצב מהיר יותר: "לגבי המבוגרים לא היה ספק שצריך להתחסן ומהר. באשר לילדים, אנחנו חושבים שיש עניין של יותר תופעות לוואי, בייחוד לחיסון השני. מצד שני, המצב בישראל רגוע, כך שאין כל כך איפה להידבק. כל זמן שזה המצב, יש מקום לשקול, לחשוב", והוסיפה: "כמובן שבקרב ילדים שחולים במחלה כרונית ונמצאים בקבוצת סיכון, או שיש אדם במשפחה שמדוכא חיסון - הסיפור הוא אחרת".