שר הביטחון בני גנץ פנה היום (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה שיקדם באופן מיידי את חשיפת הפרוטוקולים של קבינט הקורונה, על ידי שינוי תקנון הממשלה.

במכתב שהעביר גנץ לבנט, ציין שר הביטחון כי אמון הציבור בהחלטות הממשלה נשחק בתקופת הקורונה, והוסיף כי ההדלפות מתוך דיוני הקבינט, אותן כינה "מגמתיות", מחריפות את אי האמון הציבורי. לכן, ביקש גנץ לחשוף את הפרוטוקולים בכדי שהציבור כולו יחשף לפעולות הקבינט, השרים והתנהלות שרי הממשלה.

"לאורך שנת המאבק בהתפשטות הקורונה נשחק אמון הציבור בהחלטות הממשלה בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה והגבלות התנועה, וככל שההגבלות הוארכו, נפגע האמון הציבורי, כמו גם שיתוף הפעולה בשמירה על ההנחיות והקפדת הציבור על המלצות משרד הבריאות", כתב גנץ.

"יתרה מכך, באותה העת נחשפו לציבור פרסומים חלקיים ביותר בערוצי התקשורת השונים במסגרת הדלפות של מקטעים קצרים מתוך דיוני הממשלה והקבינט. הדלפות אלו הציגו את הדיונים הנוקבים והוויכוחים הקשים אותם ניהלו חברי הממשלה ה-35 בבואם לקבל החלטות קשות וכבדות משקל באופן חלקי ומגמתי".

"פרסומים אלו השפיעו גם הם על אמון הציבור באופן עבודת הממשלה ואף הובילו לעתירת ארגונים ואזרחים רבים לבית המשפט העליון בנושא. אני סבור כי מרגע שבחרו חברי הממשלה לפרסם מקטעים אלו "כלשונם", יש לאפשר לציבור להיחשף לדיון במלואו". 

גנץ ציין כי "ביום 8 בפברואר 2021 פניתי לראש הממשלה לשעבר, מר בנימין נתניהו בנושא אולם הוא סרב לאפשר את פרסומם של תמלילי דיוני הממשלה והקבינט לציבור".

הוא סיכם: "אמון הציבור, הינו אבן היסוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה וברי לכל כי שקיפות שלטונית הינה הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם פגיעה בו. יתרה מכך, הממשלה ה-36 אותה הקמנו ממש לאחרונה הוקמה בין היתר על מנת לשפר את אמון הציבור בעבודת הממשלה ונבחריה ועל כן אני סבור שהחלטה מעין זו תהא חשובה משמעותית ותסייע לנו להשיב את אמון הציבור לנבחריה, ויפה שעה אחת קודם".

"לאור האמור לעיל, אני קורא לך לפעול לאלתר לתיקון תקנון הממשלה כנדרש, ולפרסם לציבור את תמלילי דיוני הממשלה ודיוני ועדת השרים להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה ממועד הקמת הממשלה ה-35".