משרד הבריאות הודיע, כי בניגוד לטענת הרשות הפלסטינית אמש, "משלוח החיסונים שהועבר אתמול היה תקין לחלוטין". הוא הוסיף כי חיסוני פייזר "תקינים, במועדי תפוגה שהיו ידועים, מוסכמים ותואמים להסכם בין הצדדים, וזהים מכל בחינה לחיסונים שניתנים בימים אלה לאזרחי מדינת ישראל".

הדברים הללו מגיעים כתגובת נגד להודעת ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, שאמר כי החיסונים לקורונה שנשלחו מישראל אינם עומדים בתקן, וכי ישנם כאלו שתוקפם עלול לפוג בקרוב. במסגרת ההסכם שנחתם, הועברו במהלך היום לרשות כ-100 אלף מנות חיסון.

דובר הממשלה, איברהים מלחם, טען, במהלך מסיבת עיתונאים, כי "לאחר שהצוותים הטכניים במשרד הבריאות בחנו את מנת החיסון הראשונה, התברר כי המנות אינן תואמות את המפרט שצוין בהסכם". על כן, הודיע כי ראש הממשלה הורה לשרת הבריאות לבטל את ההסכם עם ישראל והחיסונים שהתקבלו – יוחזרו. 

מלחם הוסיף כי "ראש הממשלה סירב גם לקבל את החיסונים שתוקפם עומד לפוג", והוסיף כי הרשות תמתין לקבלת החיסונים ישירות מחברת "פייזר", ממנה בוצעה הרכישה.

שרת הבריאות של הרשות, ד"ר מאי אל קאילה, הבהירה כי ההסכם להעברת החיסונים, שהושג בין ישראל לרשות הפלסטינית, בוצע מול חברת "פייזר" וכי ישראל הצטרפה למשא ומתן בשלב מתקדם יותר. עוד הבהירה, כי הרשות סירבה לשניים מהתנאים שהוצבו על ידי ישראל במסגרת עסקת החליפין.