הודעה חריגה של משרד הבריאות: לאחר התפרצויות הקורונה במודיעין ובבנימינה, הודיע הבוקר (ראשון) משרד הבריאות כי מחוסנים ומחלימים שנכחו במופע בבית שאן נדרשו להיכנס לבידוד. מדובר באירוע שהתקיים לפני שלושה ימים, ובו נכחה חולת קורונה בין 19:30 ל-21:00. במשרד הבריאות הסבירו כי מקור המחלה עדיין בבדיקה, אך קיים קשר לחולה שחזר בעת האחרונה מחו״ל.
 
בהודעה נמסר כי "משרד הבריאות קורא לכל מי שנכח במופע הנ״ל להיכנס לבידוד ביתי מיד וכן להידגם לקורונה בהקדם האפשרי. בידוד ביתי - למשך 14 יום, או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי לבידוד".

בתוך כך, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה באגף המודיעין פרסם היום את דו"ח תמונת המצב היומית, בו נכתב כי הווריאנט ההודי מדבק ב-60% יותר מהזן הבריטי, הדומיננטי בארץ.

קורונה בהודו. הזן ההודי מדבק יותר ב-60% מהבריטי (צילום: רויטרס)
קורונה בהודו. הזן ההודי מדבק יותר ב-60% מהבריטי (צילום: רויטרס)

כמו כן, הם הוסיפו כי לפי עדויות ראשונות, וריאנט זה קטלני יותר, ומספר החולים המאושפזים בגינו גדול פי 2.5 ממקבילו הבריטי. עם זאת, באמ"ן הדגישו והרגיעו כי יעילות חיסוני פייזר נשמרת מולו, בפרט במניעת מחלה קשה ובמידה רבה יותר אצל אלו שקיבלו את שתי מנות החיסון.

"לאור זאת", הבהירו, "יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה מחו״ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ. כמו כן מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

כזכור, הדו"ח מגיע על רקע התפרצות הקורונה בנימינה-גבעת עדה ומודיעין, והודעת משרד הבריאות על החזרת חובת עטיית מסכות בבתי הספר ביישובים. ההחלטה, שנחתמה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מחייבת לעטות מסכה בבתי הספר בשטחים סגורים ופתוחים ביישובים.