עלייה חדה במספר התורים המוזמנים לקבלת חיסון נגד קורונה בקרב בני נוער נרשמה היום (ראשון) בקופות החולים. הסיבה לזינוק במספר בני הנוער השואפים להתחסן בהקדם נעוצה בהתפרצות הווריאנט ההודי של הנגיף, כולל אבחונם של 45 ילדים בבנימינה כחולים.

בתוך כך, בוואלה! פורסם כי במשרד הבריאות שוקלים להניח המלצה גורפת על חיסון בני נוער, בדיון שצפוי להתקיים בנושא כבר הערב.לאחר הדיון, ההחלטה אמורה לעבור לידיו של מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי על מנת שיחתום עליה. פרויקטור הקורונה נחמן אש גם הוא תומך בהמלצה הגורפת ואמר: "אנחנו לא יכולים לקחת סיכונים מיותרים. כרגע האירועים בשליטה, אך אנחנו צריכים לוודא שהם נשאירים כך".

ד"ר דוד דביר, ראש אגף רפואה ראשונית במאוחדת, הסביר כי "אכן חלה התעוררות בקרב בני הנוער שרב רובם לא התחסנו, ורבים מהם זימנו תורים להתחסן. אנו רואים היום הכפלה לעומת השבוע שעבר. העלייה המדאיגה בתחלואה באנגליה שהינה מהווריאנט ההודי, שהוא אמנם לא יותר אלים, אך בהחלט מאד מדבק , מעלה חששות גם בקרב הנוער בישראל".

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)

עוד הוא הוסיף: "לצערנו בסוף השבוע נרשמה תקלה משמעתית וחמורה שקרתה בנתב"ג כשלארץ נכנסו נוסעים ללא בדיקות, זה מחייב לחדש את המאמצים. הסכנה שבהידבקות צעירים היא שהם יכולים להדביק מבוגרים , גם כאלה שהתחסנו. חשוב להעלות את המודעות לחיסון ולדרבן חולים בסיכון שלא להסיר את המסכות".

מקופת חולים כללית נמסר: "כ -9,200 בני נוער בגילאי 15-12 התחסנו עד כה בכללית. היום נרשמה עליה של קרוב ל-100% בזימוני התורים לביצוע חיסון (עד השעה 16:00).  צוותי הכללית ערוכים להמשיך ולחסן".

כאמור, ההתפרצות החדשה בבנימינה הובילה לאבחונם של 45 ילדים כחולי קורונה. ההתפרצות התגלתה בזכות מבצע דיגום נרחב, שהחל עם ילד חולה ראשון בבית הספר כרמים בבנימינה. לאור חשיפה, בהקבצות גיל שונות בבית הספר, נבדקו עוד תלמידים, ונמצאו 9 מאומתים נוספים- כולם למעט אחת חולים שהציגו תסמינים. במהלך השבת, נמצאו 35 תלמידים נוספים מבתי הספר כרמים ואמירים בעיר.

מקור ההתפרצות עדיין תחת בדיקה, אך לפי משרד הבריאות, ככל הנראה ההתפרצות החלה בקרב משפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל ונחשפה לווריאנט ההודי של הנגיף. בתוך כך, במשרד הבריאות הודיעו כי לאור ההתפרצות, תלמידי ומורי בתי הספר בבנימינה יחויבו לעטות מסכה בכל שטח בית הספר, כולל שטח פתח. הנחייה זהה ניתנה לבתי הספר במודיעין מכבים רעות, שם נרשמה התפרצות נוספת של הנגיף.