שובם של הבידודים ושל העלייה בתחלואה לא פוסח גם על מערכת החינוך. תחושה קשה בקרב מורים רבים, אשר עומדים, לתפיסתם, "בחזית". 
מאחר שמרבית התלמידים אינם מחוסנים נגד נגיף הקורונה, טענה בפני "מעריב" מורה ממרכז הארץ: "אנחנו חשופים במשך שעות ארוכות, גם שיש את המסיכות, ובתוך הראש זה משפיע. זה גם בא לידי ביטוי ביחס האישי לכל תלמיד בכיתה, כי אם לא נשמור על עצמנו מי ישמור עלינו".

מושיק אזקטלן, מורה לחינוך מיוחד בשפלה, הוסיף: "השיח בחדר המורים הוא על תקווה שלא תהיה חזרה אחורה. אנחנו מאושרים מהקשר הבינאישי עם התלמידים ומהמפגשים בכיתות, לאחר כמעט שנה של לימוד מרחוק. עם זאת, חייבת להיות עבודה יסודית של כל הגורמים כדי להוריד את המתח והחרדה של ההורים והתלמידים. יש חשיבות ביצירת הרצף החינוכי. אין תחליף למפגש האישי עם התלמידים, לצד שמירה על בריאותנו ובריאותם. לכן אנחנו נושאים עיניים למשרדי החינוך והבריאות, שיפעלו יחדיו למצוא פתרונות הולמים".

גם הדר כהן, גננת בגן חובה עירוני, חוששת להמשך הרצף החינוכי: "אני רואה את החשיבות הרבה בהתפתחות הילדים במפגש הפרונטלי. זה יהיה מצער אם ניאלץ לחזור אחורה, אל המפגשים מרחוק. הנגיף מתעתע, ואני יוצאת בקריאה להמשיך לשמור על ההנחיות. אם פתיחת שנת הלימודים הבאה תהיה שוב מרחוק, זה יהיה הפסד למערכת כולה. אנחנו מאמינים ששרת החינוך החדשה, שהגיעה מהשטח, מכירה את הבעיות ותפעל ששנת הלימודים הבאה תפתח כשורה. עוד לפני שנת הלימודים החדשה, אנחנו עומדים מול האתגר של בתי הספר של החופש הגדול, שאמור לתת, גם אם במעט, השלמה לפערים שנוצרו במהלך השנה".