הנתונים מדאיגים: הדיווחים על הדבקות גדולות של תלמידים בבית הספר בבנימינה, במודיעין-מכבים-רעות ובבית ספר בנתניה עוררו מחדש את החשש מנגיף הקורונה. ריכזנו עבורכם את נתוני הקורונה נכון להיום (שני) - האם יש סיבה לחשוש מהווריאנט ההודי?

על פי נתוני משרד הבריאות, 48 מאומתים חדשים התגלו אתמול, והיום מחצות התגלו 57 מאומתים. מדובר על עלייה של מאות אחוזים ביחס לכמות המאומתים היומית שליוותה אותנו בשבועות האחרונים, שעמדו לרוב על אחדות בודדות של מקרים.

בהתאם, מספר החולים הפעילים עומד על 358 בני אדם. לעומת זאת, מספר החולים הקשים נותר נמוך מאוד, ועומד על 24 בסך הכל, כשמתוכם 17 מונשמים. 

חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיטוי בית ספר, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מבחינת ציוני הרמזור, המועצה האזורית בנימינה-גבעת עדה ירדה בדירוג לצבע צהוב, וציונה היומי הוא 4.6, והיא בעלת כמות החולים הפעילים הגדולה ביותר במדינה. אחריה - ירושלים עם 38 חולים פעילים ומודיעין-מכבים-רעות עם 36. בשאר היישובים כמות החולים הפעילים הוא 15 ומטה.

הבשורות המדאיגות בנוגע להתפשטות המוטציות בארץ היא העלייה במקדם ההדבקה, פקטור קריטי שבמהלך ימי המגפה עקבו אחריו בחרדת קודש. מאז תחילת החודש ה-R עלה אקספוננציאלית וכרגע עומד על 1.77. נציין, כי מקדם ההדבקה האולטימטיבי צריך להיות בערך קטן מ-1, משמע, שאדם אחד מדביק פחות משני אנשים, על מנת להימנע ממצב של הדבקה מעריכית.

בני נוער מתחסנים נגד קורונה מתחם החיסונים של מחוז דן-פ''ת בכללית (צילום: אבשלום ששוני)
בני נוער מתחסנים נגד קורונה מתחם החיסונים של מחוז דן-פ''ת בכללית (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אמש דווח על הדבקתם של 45 תלמידים בבנימינה ובמודיעין, וכיום מספר הנדבקים עומד על 80 ביומיים האחרונים, לרבות מקרי הדבקה בשכבת י"א בבית הספר "הבית של תמר" בנתניה. 

משרד הבריאות המליץ לסור ולחסן ילדים בגילאי 15-12, זאת בניגוד לעמדתו עד כה שלא חייבה התחסנות בשכבות הגיל האלו. פרוייקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הזהיר הבוקר ב-103FM ממצב התחלואה: "אנחנו מודאגים, בוחנים סנקציות נוספות למי שלא התחסן".