בעקבות ההתפרצויות המקומיות בבנימינה ומודיעין: שר הביטחון בני גנץ ערך היום (שני) הערכת מצב בנושא הקורונה והאתגרים איתם מתמודדים בנתב"ג. בהערכת המצב השתתפו בין היתר גם מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין והממונה על ההתגוננות תא"ל (במיל') משה אדרי

בתום ההערכת המצב ולאור הנתונים שהוצגו, הנחה גנץ להיערך לדחיית מועד הסגירה של יחידת ״אלה״ האמונה על החקירות האפידימיוליגיות והמרכזת את החקירות בערים בהן מתקיימות התפרצויות, זאת עד לקיום הערכת מצב בראשותו ודיון נוסף עם משרד הבריאות שבו יוצג תהליך העברת המקל באופן מלא ומסודר.

עוד הנחה גנץ להיערך גם לחידוש יכולות הדיגום והשינוע בהתאם לצורך ולא לסגור אף יכולת עד להעברת הסמכויות באופן מלא. לפי התוכנית, העברת המקל בנושא החקירות האפידימיולוגיות צפויה להתקיים החל מה-1.7.

בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מוקדם יותר היום, שוחח גנץ עם ראש המועצה המקומית בנימינה איתי ויסברג, התעדכן בסטטוס הבדיקות ותכנית הפעולה לקטיעת שרשרת ההדבקה והתחייב כי ״מערכת הביטחון תמשיך לסייע בכל צורך״. מנתוני משרד הבריאות וציוני הרמזור עולה כי בנימינה ירדה בדירוג לצבע צהוב והיא בעלת כמות החולים הפעילים הגדולה ביותר מדינה. 

עוד עולה מהנתונים כי 48 מאומתים חדשים התגלו אתמול, והיום מחצות התגלו 57 מאומתים. מדובר על עלייה של מאות אחוזים ביחס לכמות המאומתים היומית שליוותה אותנו בשבועות האחרונים, שעמדו לרוב על אחדות בודדות של מקרים. מספר החולים הפעילים עומד על 358 בני אדם. לעומת זאת, מספר החולים הקשים נותר נמוך מאוד, ועומד על 24 בסך הכל, כשמתוכם 17 מונשמים. 

הבשורות המדאיגות בנוגע להתפשטות המוטציות בארץ היא העלייה במקדם ההדבקה, פקטור קריטי שבמהלך ימי המגפה עקבו אחריו בחרדת קודש. מאז תחילת החודש ה-R עלה אקספוננציאלית וכרגע עומד על 1.77. נציין, כי מקדם ההדבקה האולטימטיבי צריך להיות בערך קטן מ-1, משמע, שאדם אחד מדביק פחות משני אנשים, על מנת להימנע ממצב של הדבקה מעריכית.