בהמשך לעליה בתחלואת קורונה בקרב ילדים ולנוכח ההתפרצויות האחרונות בבתי הספר, מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הורה היום (שני) למנהלי קופות החולים להיערך לחיסון גורף של בני נוער בגילאי 15-12. הדברים נאמרו במהלך שיחה, בה הודגש כי הנערים צריכים לקבל את המנה השנייה עד סוף חודש יולי. הסיבה לכך היא שהתוקף של החיסונים הנמצאים במלאי יפוג באמצע הקיץ.

בנוסף, בדיון מיוחד שנערך במשרד הבריאות הוצג כי בארה"ב חוסנו עד כה 2.5 מיליון נערים ונערות ללא תופעות לוואי מיוחדות. זאת, בדומה לעבודה שנעשתה בישראל שהראתה על תופעות לוואי נדירות ובלתי חמורות. לפיכך, על פי משרד הבריאות, בנקודת הזמן הנוכחית, נצבר ניסיון משמעותי ביחס לחיסון בני נוער בגילאי 12-15 בכדי להמשיך ולהרחיב את החיסון לבני הנוער. 

לצד זאת, הדגיש משרד הבריאות כי לנוכח העליייה הצפויה בנסיעות לחו״ל ולנוכח הסרת המסכות וביטול התו הירוק, וכן על מנת לנקוט בכל הצעדים לשם שמירת שגרת החיים שהצלחנו להשיג בישראל, מומלץ להתחסן ולהיות מוגנים גם מפני הווארינטים הידועים לנו.

כזכור, משרד החינוך פירסם את נתוני התחלואה במערכת החינוך נכון ליום זה, לפיהם 164 תלמידים ו-16 אנשי חינוך מאומתים לקורונה. בסך הכל, מדובר ב-180 מאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. בנוסף, מוסד חינוכי אחד נסגר עקב העלייה בתחלואה.

בתוך כך, נתוני משרד הבריאות מראים כי 88 חולי קורונה חדשים אובחנו ביממה האחרונה, מדובר במספר הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. 78 מתוכם הם תלמידים ואנשי חינוך. 

בנוסף, בראיון ב"חדשות 12" אמר פרופ' חזי לוי כי "זו לא הייתה טעות להסיר את המסכות במקומות סגורים, אנחנו לא מתכוונים כרגע לחזור להגבלות". הוא הוסיף כי "המנה השלישית של החיסון תהיה בתחילת השנה הבאה, ייתכן שהיא תהיה משודרגת לטובת הווריאנטים החדשים"