יו"ר איגוד רופאי בריאות הילדים פרופ' יעקב ברקון ויו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופסור צחי גרוסמן שוחחו הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וניסו להרגיע את הציבור, לאור מספר חולי הקורונה שהחל לעלות שוב בימים האחרונים. בראון פתח את דבריו ואמר כי "לא נראה לי כרגע מדובר בהתפרצות די מוגבלת אבל אנחנו צריכים לנקוט באמצעים בשביל לא להגיע לגל רביעי". לדבריו הצטרף גרוסמן שטען כי "חיסון המתבגרים והנוער הוא צעד משמעותי לקראת חזרה לנורמה".

בנוסף, השניים השיבו לשאלות מאזינים. כך למשל, הם ענו לאם שרצתה לוודא האם היא יכולה לחסן את בנה, שחלה בדלקת בלב, אך לא ידוע לה האם חלה טרם לכן בקורונה, וסובל מאסתמה. "זו שאלה טובה, אני חושב שבמקרים כאלה שמדובר בבעיה רפואית פעילה, בייחוד במחלה דלקתית פעילה כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל. אם מדובר במחלה סטטית, במצב יציב, אני חושב שברוב מוחלט של המקרים התשובה תהיה שאפשר לחסן, במקרה ספציפי של דלקת שריר הלב מכיוון שאין לנו נתונים והיו דיווחים על מקרים מאוד נדירים של דלקת שריר הלב אחרי החיסון אני חושב שהייתי שוקל את זה היטב – האם לחסן ילד כזה", השיב ברקון".

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)

גרוסמן הוסיף: "דלקת שריר הלב השכיחה היא על רקע הדבקה של וירוסים ואני מסכים עם עמדתו של פרופ' ברקון, במקרים האלה במיוחד על רקע החשש מתופעה נדירה של אותה דלקת כתוצאה מהחיסון הנטייה היא לא לחסן את הילדים האלה בשלב הזה".

באשר לשאלה האם החיסון לנוער זהה לחיסון למבוגרים, ענה יו"ר איגוד רופאי בריאות הילדים כי "מקבלים מינון זהה של החיסון. זה נבדק במחקרים ונמצא יעיל ובטוח. זה אותו חומר ובאותו מינון, אין סיבה לחשוש. מדובר במינון שנבדק, נבדקו מינונים יותר גבוהים במסגרת המחקר הראשוני, המינון הזה נמצא אופטימלי, אין סיבה לדאגה".

לאחר מכן, הוא ענה לאם שחששה מתופעות לוואי של החיסון עבור בתה, מכיוון שהן מתכננות חופשה בסוף השבוע: "אם מדובר בחיסון הראשון התגובה נדירה ביותר. אם זה חיסון ראשון, אין בעיה. אני חושב שהרצון לנסוע לאילת וליהנות מהנסיעה יגבר על אי הנוחות הקלה".

לסיום, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים הסביר כי החיסון לא אמור למנוע את פריון של נשים בעתיד: "ההפחדה הזאת נמצאת ברשתות מזה חודשים, אבל אין לדבר הזה שום שחר. יש גורמים שמשתמשים בזה כפלטפורמה להפחיד. כשם שחיסוני השגרה האחרים נבדקים בהיבטים רבים כולל תופעות לוואי ובטיחות, מה שלא נצפה בד"כ בחודשיים הראשונים, לא נצפה אח"כ לעולם. החשש הוא היפותטי, אין לו קרקע מוצקה לדרוך עליה".