מספר המאובחנים הגבוה מאז אפריל: 123 ישראלים אובחנו כחולי קורונה ביממה האחרונה, כך פרסם הבוקר (שלישי) משרד הבריאות. מתוך כלל המאובחנים, 78 הם ילדים. עוד עולה מנתוני המשרד כי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.3% ומספר החולים קשה הוא 25. 

על פי הודעת משרד הבריאות, רוב המאובחנים הם בקרב מוקדי ההתפרצויות אשר זוהו בעת האחרונה במודיעין ובבנימינה. כזכור, על פי נתוני משרד הבריאות, בנימינה-גבעת עדה ירדה בדירוג הרמזור לצבע צהוב, וציונה אתמול עמד על 4.6, והיא בעלת כמות החולים הפעילים הגדולה ביותר במדינה. אחריה - ירושלים עם 38 חולים פעילים ומודיעין-מכבים-רעות עם 36.

לצד זאת, 14 חולים מאומתים לנגיף הקורונה אובחנו היום בהרצליה, מתוכם חמישה תלמידי בתי ספר בעיר. בתוך כך, 329 תושבי העיר נמצאים בבידוד והחקירות לאיתור חולים נוספים נמשכות. 

בתוך כך, צה"ל הודיע כי שתי חיילות ואזרחית עובדת צה"ל אובחנו כחיוביות לנגיף, זאת למרות שהתחסנו נגד הקורונה. שלושתן נכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות ויתקיים דיגום ביחידות הנדרשות. מהצבא נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול לשמירת בריאות משרתיו".

בנוסף, עיריית כפר סבא עדכנה כי בעקבות ההתפרצויות ברחבי הארץ, מנחה אגף החינוך את התלמידים וצוותי החינוך בבתי הספר ברחבי העיר לשוב לעטות מסכות בכיתות הלימוד. 

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "בכפר סבא התגלו נכון להיום מספר מצומצם של מאומתים בבתי ספר בעיר. אנו לא לוקחים סיכון ולאור עליית התחלואה הארצית פועלים באופן מיידי לבלימת ההתפשטות בעיר".

הוא הוסיף כי "חשיבות השמירה על בריאות הציבור ושגרת החיים תלויה כעת באחריות האישית שכל אחד מאיתנו יגלה. עיריית כפר סבא הנחתה היום את בתי הספר בעיר, לעטות מסכות בכיתות הלימוד וכן במהלך אירועי סיום שנת הלימודים. אנו נחריף את הצעדים ככל שנדרש לכך על מנת לשמור על כפר סבא ירוקה".