"לא רק חו"ל, גם ארועים פנימיים עזרו להדבקה בבנימינה": איך הפכה המועצה האזורית השקטה למוקד התפרצות מחודש של נגיף הקורונה? האם זה שייך אך ורק לחוזרים מחו"ל הנושאים מוטציות כמו הווריאנט ההודי, או שמא מדובר בבעיה מערכתית גדולה יותר, שעלולה בקלות לדלוף לשאר חלקי הארץ ולהשיב אותנו להגבלות? כתב וואלה! בצפון, יואב איתיאל, הסביר את המצב המורכב הבוקר (שלישי) ליואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM: "החקירות האפידמיולגיות במשרד הבריאות עדיין נמשכות. מקור ההדבקות לא רק בכאלה שחזרו מחו"ל, אלא גם באירועי סיום שהיו בביה"ס כרמים"

"לאורך כל תקופת הקורונה, מספר החולים המאומתים בבנימינה היה באחוזים נמוכים", סיפר איתיאל. "הכל התחיל להתגלגל ביום רביעי האחרון, בו התגלה מאומת אחד בבית הספר בבנימינה, ויום למחרת יש עוד 9 מאומתים. כמה ימים אחרים זה כבר גדל ל-39. בשבת נכון לאמש יש שם 87 מאומתים. ברובם, מדובר בנוער מכיתות ז'-ח' מבית ספר 'כרמים'. זה אומר שמספר המבודדים עומד על 613".

"המקור להדבקות הוא מישהו ששב מחו"ל", המשיך. "אומרים שהווריאנט ההודי נמצא בפעם הראשונה בבנימינה. בהתייעצות עם בית הספר, משרד החינוך ומשרד הבריאות, הוחלט שהלימודים בבית הספר התיכון הזה למעשה יופסקו יום אחד לפני סוף השנה.

עוד הוחלט בהתייעצויות, על פי איתיאל, כי "לא יתקיימו פעילויות של בני נוער בשטח, אין פעילות של תנועות הנוער, אין מסיבות סיום בבתי הספר ואין קבלת קהל במועצה, חוגים ומפגשים המוניים לא יתקיימו". לטענתו, "אלו הפעולות המידיות שננקטות כדי למנוע התפרצות".
"בשורה התחתונה", סיכם כתב וואלה! בצפון, "זה נכון שאין מגבלות היום, אבל אנחנו עדיין לא מחוץ לסכנה הזאת".