משרד הבריאות צפוי להודיע על החזרת חובת עטיית המסיכות במקומות ציבוריים. בין המקומות בהם תיאכף ההנחיה נמצאים גם אולם הטיסות הנכנסות בנמל התעופה בן גוריון ובתי החולים.

בנוסף, ההנחיה תיאכף גם במרפאות, מוסדות רווחה, בתי אבות ובתי ספר בהם יש מעל לחמישה נדבקים. ההנחיה צפויה להיאכף באמצעות קנסות, אשר יוטלו על המפרים אותה.

הבוקר פורסם ב"מעריב" כי במשרד הבריאות שוקלים לחייב עטית מסיכה בבתי הספר של החופש הגדול, גורמים במשרדי הבריאות והחינוך אישרו כי נשקלת האפשרות לחייב עטית מסיכה בבתי הספר של החופש הגדול.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר הביטחון בני גנץ הודיעו כי משרד הביטחון יסייע בהקמת בזק של מתחם בדיקות קורונה נוסף בנתב"ג. המתחם החדש יאפשר לבדוק מאות אנשים בו זמנית ויוקם על ידי משרד הביטחון באמצעות מנהל הרכש, צה"ל וגורמי מקצוע נוספים יקים את המתחם בנוהל מזורז.

שר הביטחון גנץ מסר: "מערכת הביטחון תמשיך לסייע למערכת הבריאות ולכל משימה לאומית שתידרש לה. המלחמה בקורונה לא מאחורינו, אבל בעזרת פעולות נחושות ומהירות, נשמור על רמת תחלואה נמוכה, וננצח גם במאבק הזה".

בני גנץ (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)


שר הבריאות הורוביץ: "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תיגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג וכעת, כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, נקים במהרה מתחם בדיקות נוסף כדי למנוע היווצרות תורים בלתי סבירים, בשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה, נשמור על בריאות הציבור בישראל, במינימום הגבלות על הציבור".