פרופ' סיגל סצדקי, ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר ומומחית לאפידמיולוגיה, התייחסה בריאיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM לדאגה הרבה מפני התפרצות מחודשת של נגיף קורונה בישראל, בעקבות הווריאנט ההודי: "להיות מודאג אף פעם לא עוזר, להיות עירני זה רעיון טוב. אנחנו צריכים להבין את הבעייתיות שקיימת בשדה התעופה. אנחנו חיים בכפר גלובלי, ככל שהקשר שלנו עם העולם יותר גדול אז הווריאנט ההודי יחדור לפה".

סדצקי דיברה על הצורך להדק את מערך הנוסעים הנכנסים בנתב"ג: "צריך לשפר את כל המערכת הזאת בנתב"ג, זה ברור לחלוטין, אבל כבר היינו בסרט הזה, אמנם עם ממשלה אחרת, אבל כבר היינו בסרט הזה ולא הצלחנו לשפר את המערך במשך תקופה ארוכה. אני לא משוכנעת שתוך יום יקום פה מערך שיפתור את הבעיה בשדה התעופה, בואו נהיה ריאליים. זאת לא הפתעה גדולה, כולם ידעו שכשיתחיל הקיץ יתחילו הנסיעות, וזה המצב כאשר היקף הנסיעות בשדה התעופה כ"כ גדול כמו שאנחנו כבר רואים, וכמו שיהיה בחודש הקרוב. צריך לחשוב טוב טוב האם באמת החופשה בחו"ל כרגע שווה את חזרתה של הקורונה". 

סדצקי הרגיעה ואמרה כי "לא תקרה פה קטסטרופה, ברור שאנחנו במצב שונה מזה שהיינו בו, יש פה אוכלוסייה מאוד גדולה שמחוסנת ולכן כל דבר שיקרה, יקרה הרבה יותר לאט, אבל אנחנו לא רוצים שאנשים פה יחלו בקורונה. אנחנו לא רוצים שילדים חלו בקורונה, אנחנו לא רוצים שמבוגרים יחלו בקורונה, ואנחנו יודעים שיש כ-15 אחוזים של הדבקות חוזרות".

בהקשר לאחוז ההדבקות שציינה סדצקי, התייחסה גם ליעילותם של חיסוני הקורונה: "כל הזמן מדברים על כך שאם אנשים מחוסנים אז אין בעיה, אבל זה לא נכון. שליש מהחולים שחזרו כעת מחו"ל ונדבקו בנגיף, כן היו מחוסנים. יש הדבקות חוזרות, וגם את זה צריך להביא בחשבון. נכון, כולם אומרים שהמחלה אצל מחוסנים היא יותר קלה, אבל הווירוס הזה הוא לא וירוס שאנחנו רוצים שיחדור אלינו שוב, גם אם זה בקצב יותר איטי".

עוד הוסיפה סדצקי כי "אנחנו יודעים שבווריאנטים הקודמים הייתה הגנה של 95 אחוזים, ובווריאנט ההודי ההגנה יותר נמוכה. זה החשש, ומי אמר שמחר או מחרתיים לא יגיע וריאנט שהיעילות של החיסון תהיה אפילו עוד יותר נמוכה?". 

סדצקי התייחסה גם לחברות שעובדות על שיפור החיסון כך שיהיה עמיד גם בפני הווריאנט ההודי: "בוודאי שעובדים על הדברים האלה, אבל גם אם מצליחים לייצר גרסה מעודכנת של החיסון, עדיין צריך לתת אותו לכל האנשים בשביל שהם יהיו מחוסנים נגד הווריאנט".

על האפשרות להחזיר את חובת עטיית המסיכות במרחבים סגורים אמרה סדצקי: "ללא ספק, במקום בו יש התקהלות כרגע, נכון להחזיר את המסכות. לגבי השאלה האם צריך להחזיר אותן באופן גורף למקומות סגורים, אני חושבת שצריך לנהל על זה עוד כמה דיונים, זה תלוי לאן הרוח תנשב מבחינת מספר החולים והאם מדובר באמת במספר מצומצם של התפרצויות, או יותר".